Beursdagboek Trader Guy 22 maart 2013, 08:35

...

Daling bezig, maar tot waar?

22 maart 2013, 08:35 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)


De AEX lag er gisteren redelijk zwak bij, ook de DAX moest inleveren. Nog geen spectakel want de dag ervoor was het net andersom, ofwel de markt zoekt nog naar richting. Al lijkt het erop dat Wall Street zijn top wel eens zou kunnen hebben gezet, je ziet dat aan meerdere zaken zoals de Transport index die nu al 2 dagen na elkaar in aan het leveren is en zo toch een eind onder zijn top staat. Let op, we zijn er nog niet aan beide kanten, de markt kan zich eruit wringen om alsnog meteen naar die toppen toe te kruipen (wat ik niet verwacht nu) ofwel de markt gaat op zoek naar houvast de komende sessies. Voor de S&P 500 is dat tot rond de 1525 punten, voor de Dow Jones tot de oude top, ofwel waar de index is uitgebroken eerder deze maand (14.165). Dat kan snel gaan, zefs vandaag al mocht het een behoorlijk negatieve sessie gaan worden.

De AEX kan steun vinden rond de 348 in eerste instantie, later letten we op de 345 punten. De 342-343 zone heeft echter zo wel mijn voorkeur als doel, al een paar weken zie ik dat de AEX mogelijk daar een hogere bodem zou willen maken. Ook de DAX heeft nog een punt of 150 te gaan op zijn minst als de daling door weet te zetten.

De Euro zoekt nog steeds richting, tussen de 1,29 en 1,30 dollar zien we de munt nu duidelijk twijfelen. Uiteraard hangt Cyprus als een molensteen om de nek, Europa krijgt weer te maken met een uitdaging op de korte termijn. Zoiets is niet goed voor de Euro uiteraard. Aan de andere kant blijft de USD sterk door de verbeterende omstandigheden in de VS.


Grafiek SP 500:
alt


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.