Beursdagboek Trader Guy 29 januari 2013, 09:30

...

13 dagen op rij ATH op de Transport ... opletten dus ...

29 januari 2013, 09:30 | Trader Guy | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 12 / 12 | (0)


het was gis­teren voor de 13e sessie op rij dat de Dow Jones Trans­port index een nieuwe All Time High wist te mak­en, dat is veel en zelfs gevaar­lijk met de onzekere omstandighe­den die er nog alti­jd zijn. Loopt de index voor op een aanstaande zeer flo­r­erende economis­che peri­ode? Of hebben we werke­lijk te mak­en met een Blowoff, een over­dri­jv­ing en dus een hype beweg­ing op een index die nor­maal vrij kalm zou moeten voort bewe­gen. Want lat­en we eerlijk zijn, de Trans­port index kun­nen we nu ook niet de meest sexy index op Wall Street noe­men toch? … Met andere woor­den, er zit een addert­je onder het gras, in tegen­stelling met een zeer gun­stig economisch vooruitzicht gaat men nog steeds uit van een moeil­ijke fase waar het nog maar de vraag is of de economie gematigd zal groeien in de VS. Als dat zo is dan staat deze index veel te hoog op dit moment en zou mijn the­o­rie over een soort blowoff, dus over­dri­jv­ing kun­nen klop­pen. Zo ja, dan zal deze index daar­voor op een bepaald moment moeten gaan boeten waar­door er dan meteen een behoor­lijke steek vanaf zal moeten. Hieron­der op de grafiek kunt u zien dat het enige ste­un­punt nu toch al zo‘n 550 pun­ten lager wacht in de vorm van de top in decem­ber vorig jaar en het 50-MA, het 200-MA ligt nu al zo‘n 750 pun­ten lager. Oplet­ten dus, hier toch een enorm gevaar dat erin schuilt voor de korte ter­mi­jn, alleen kun­nen dit soort top­pen vaak tot het uiter­ste gaan en is het de vraag of bijvoor­beeld 6000 pun­ten wel het uiter­ste is? We hebben het gezien in Chi­na, top 6000+ in 2008, nu net weer boven de 2000 pun­ten deze index. Ook daar een kei­harde terugzetting na de blowoff … Dat voor wat betre­ft de Trans­port, iets wat we in de gat­en moeten houden en wat belan­grijk is de komende sessies zegt mijn gevoel daarover …

De Euro zakt wat terug nu maar bli­jft nog boven de 1,34 dol­lar hangen, ook hier is een terug­val te verwacht­en tot de 1,325 of 1,314 dol­lar … Weer­stand nu de 1.35 dol­lar … De Olie bli­jft ron­dom de 113 – 114 dol­lar bewe­gen momenteel, de Brent. Vreemd dat het niet al veel hoger staat nu de wind in de zeilen staat te blazen bij de Trans­port index, men zou dan denken, als de Trans­port zoveel vraagt dan zou de oliepri­js in ieder geval al fors moeten zijn opgelopen. En dat zien we niet …

De ser­vices:
Wie mee wil met Polleke Trad­ing, of Guy Trad­ing, kan lid wor­den van onze ser­vices via de nu lopende aan­bied­ing … Nog geen lid? Schri­jf u in via deze link … tot lat­er …


AEX Index:
alt

Dow Jones Transport:
alt


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.