Beursdagboek Trader Guy 11 mei 2012, 08:44

...

Wall Street kent nu ook een probleempje

11 mei 2012, 08:44 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 12 / 12 | (0)


Wij hebben hier in Europa onze bek­ende prob­le­men, op Wall Street was alle in orde moesten we geloven. Tot gis­teren nabeurs JP Mor­gan Chase met de meld­ing kwam dat het meer dan 2 mil­jard en mogelijk zelfs 3 mil­jard ver­loren had op de finan­ciële mark­ten door de volatiliteit en door ver­keerde inschat­tin­gen. Nou, dat ken­nen we wel dit jaar, dat de mark­ten enorm moeil­ijk zijn voor ieder zien we nu ook vanu­it een hoek waar het in de meeste gevallen wel goed gaat. De beurs schrikt er even behoor­lijk van, maar op zich valt het mee gezien de open­ing deze mor­gen boven de ste­un­pun­ten uitkomt. Het lijkt er steeds meer op dat er een bodem wordt ges­la­gen ron­dom deze niveaus, velen denken dat we door het put­je gaan, maar aan de andere kant ver­loor Europa al behoor­lijk vanaf de top­pen van dit jaar, en met de ver­liezen van vorig jaar erbij zou je haast denken dat 370 – 380 voor de AEX wel te hoog is, maar 250 – 270 te laag in die gedachte. Deze week hebben we kun­nen zien dat er een soort bovemvorm­ing gaande is, telkens rond de 295 – 297 weet de AEX te draaien. De DAX doet dat ook, de SP Future wil de 1340 pnt nog niet opgeven. Al moeten we van­daag wel oplet­ten met het geval JPM natu­urlijk, hoe zal men dit opvat­ten na 15:30 als de Dow Jones open gaat, JPM ver­loor nabeurs een goeie 8%, het aan­deel zit in de Dow Jones index …

De Euro bli­jft zwak momenteel, onder de 1,30 dol­lar. Een rebound zal snel moeten komen om de munt boven die belan­grijke 1,30 dol­lar te houden … De Olie zakt ook wat terug nu tot 111 dol­lar per vat.

Grafiek SP Future:
alt


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.