Beursdagboek Trader Guy 15 februari 2012, 09:04

...

Markten willen niks van correctie weten

15 februari 2012, 09:04 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 12 / 12 | (0)


zie de Dow Jones, en Nas­daq 100 grafieken hier onder­aan deze update, u ziet dat er sinds 19 decem­ber 2011 niet 1 dag tussen zat waar deze indices meer dan 1% in moesten lev­eren op slot­ba­sis. Gis­teren zag het er naaruit dat we ein­delijk even wat in zouden gaan lev­eren maar in de laat­ste 10 minuten van de sessie werd het tover­stok­je weer boven gehaald en sloten de indices vlak of op winst (Nas­daq) … De Dow Jones Trans­port index heeft het dan wel weer moeil­ijk en lijkt zijn top­zone te willen ver­lat­en naar bene­den toe, deze index kan aangeven dat de rest gaat vol­gen maar zoals vak­er kan het ofwel een fals move zijn of het kan nog een tijd­je duren voor dat de rest beseft dat de sti­jging op sen­ti­ment te ver is doorgeschoten en het inder­daad de hoog­ste tijd voor een cor­rec­tie is nu. Nog­maals, ik zeg absolu­ut niet dat de mark­ten fors in gaan lev­eren net als in 2011 (Europa), maar ik heb het gewoon op een nor­male reac­tie op de toch wel uit­zon­der­lijke ral­ly die nu al ruim 2 maan­den gaande is. Met andere woor­den, de emmer loopt al behoor­lijk over nu … Ook al zien we dat niet bij de AEX die eigen­lijk achter bli­jft op de rest, onze index doet dit jaar nog amper 10 pnt ofwel 3%, andere indices staan al 15% hoger dan waarop ze zijn begonnen dit jaar.

De sti­jging die we deze mor­gen zien komt vooral door dat Chi­na heeft gezegt mee te gaan betal­en aan het her­s­tel van Europa, het nood­fonds helpen spekken dus. Hoe een en ander zal ver­lopen gedurende deze sessie is nog maar de vraag, hoeveel kan er nog bij? Span­nende dagen, dat wel … Tot lat­er …


Grafiek Dow Jones:
alt

Grafiek Nas­daq 100:
alt

Grafiek Dow Jones Trans­port:
alt


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.