Beursdagboek Trader Guy 31 maart 2011, 14:41

...

Wat lager na hogere start

31 maart 2011, 14:41 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 12 / 12 | (0)


we zien de markt wat wegza­kken na een nog redelijke start, de Futures gaan ook naar bene­den, maar we moeten nog begin­nen in de VS, ofwel Wall Street … De job­less claims waren wat lager, de weke­lijkse uitk­erin­gen dus, straks nog wat cijfers waaron­der de PMI Chica­go … We zien wel … De AEX lijkt voor­lop­ig even zijn top te zetten, 368 – 369 pnt aan de bovenkant, de DAX stond even op 7080 pnt wat nog 350 pnt onder de top van feb­ru­ari is. De DAX liep vooruit toen, dat blijkt nu wel … De Euro lag er ook sterk bij van­daag, tov de USD en de JPY waar de 1,42+ werd bereikt en tov de JPY zelfs de 118 … Goud zien we opkrabbe­len naar de 1430+, het Zil­ver zien we nu net onder de 38 USD, ook weer dicht bij de top …

Straks maar eens zien of Wall Street ook daad­w­erke­lijk lager zal koersen, zo ja, dan zou de AEX straks de 366 pnt kun­nen door­breken naar bene­den toe … Tot straks…



...

Morning CALL: Vlak tot iets hoger

31 maart 2011, 08:55 | Trader Guy | leestijd: 2 minuten | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)


voor­beurs lat­en de cijfers zien dat we iets hoger kun­nen starten met de AEX en de DAX, zal niet veel zijn, gaat om tien­den van pun­ten. De kans dat we daar­na toch wat gaan inlev­eren is grot­er dan dat we naar de 370+ oplopen, maar dat hangt natu­urlijk volledig af van hoe de Futures zich verder bewe­gen in de loop van de sessie. De DAX komt plots sterk terug met gis­teren 120 pnt erbij, maar de index staat nog wel zo‘n 350 pnt onder zijn top, door de enorme dal­ing daar tot 18 maart kan de index het niet hele­maal terug­pakken, dat wil zeggen dat die voor de grote dal­ing te hoog stond ten opzichte van de rest. Iets wat we al hebben aangegeven toen de DAX rond die 7300 – 7400 pnt stond. De DAX laat nu trouwens wel een GAP achter van zo‘n 40 pnt, die zal nog dicht moeten lat­er …

Tech­nisch bekeken, de AEX kan weer­stand ondervin­den tussen de 368 en 370 pnt, lat­er komt die top weer in zicht, die wacht rond de 374.5 pnt. Ste­un nu de 364 en 362 pnt, lat­er de 358 pnt die ik nog wel verwacht op korte ter­mi­jn. Dat is nog geen 3% onder de huidi­ge stand. Bij de Dow Jones, en de Dow Jones Trans­port hebben we gis­teren de top bereikt, de MAX van de afgelopen jaren dus. Hier kun­nen we ook van terug, als er geen duidelijke uit­baak komt. Gis­teren was de route tot die top een spel, niet met pow­er maar per pluk­jes van enkele pun­ten tot we er waren. Opval­lend, en zek­er niet door koop­kracht met vol­ume. Daarom, het ziet er sterk­er uit dan dat het is, daarom vraag ik me af of de Dow die nu zo‘n 40 pnt onder die top staat van­daag opnieuw een poging kan onderne­men tot die top, en erdoor kan breken. Van­daag is het de laat­ste dag van het eerste kwartaal … Ook hier, oplet­ten voor Win­dow Dress­ing .… Zie hieron­der de grafiek van de Dow en de Dow Jones Trans­port Index …

De ser­vices:
U kunt nog mee met onze posi­ties, we zit­ten in de markt, maar door dat we rond die top­pen staan voorzie ik nog hele mooie kansen om hier pri­ma uit te ger­ak­en. U kunt dus lid wor­den van Tur­bo 10, Polleke of Tur­bo 25 … Nog geen lid? Schri­jf u in via deze link … We werken met Turbo‘s van RBS op diverse indices, val­u­ta en grond­stof­fen. Tot straks …

Grafiek Dow Jones:
alt

Grafiek Dow Jones Transport:
alt


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.