Beursdagboek Trader Guy 10 april 2010, 12:11

...

MEDIABEURS

10 april 2010, 12:11 | Trader Guy | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)


het moest, het zou en het komt, de 11.000 pnt op de Dow Jones, net als we de 1200 pnt bij de S&P 500 gaan kri­j­gen als toegift vol­gende week? Goed voor de MEDIA natu­urlijk want die pakken nu uit met de kop­pen DOW 11.000 pnt … De BULLS stor­men voor­bij en lat­en een grote rook­wolk achter zich … De beren zijn (of lijken?)uitgetelt, want wie wil er nu nog in hemel­snaam tot deze groep behoren? Toch nog even het vol­gende, het was gis­teren DAG 44 waar de Dow Jones met niet meer dan 1% onderuit moest … 44 DAYS !!! … UNIEKE REEKS !!! … hoe lang nog? .…

AEX na een dal­ings­dag weer op 355 pnt, de AEX wint over de gehele week 4 pnt, de DAX boekt slechts 14 pnt winst, de Dow Jones 70 pnt en de S&P 500 pakt 15 pnt winst. De 2 indices die er het best bijla­gen waren de Dow Jones Trans­port die 115 pnt winst boekt en de Nas­daq met een plus van 51 pnt. Bei­den bereiken nu wel weer de zware weer­stand. Al kan de Trans­port Index een top­can­dle neerzetten nu na die 2 dagen behoor­lijke plussen. We zullen het snel zien begin vol­gende week.…

Waar ik mee begon, het ziet er alle­maal veel te rooskleurig uit momenteel, de VIX moet zelfs terug tot 16 voor het eerst sinds lange tijd. De angst is hele­maal weg aan het ebben, meer dan 9 op de 10 beleg­gers kijken omhoog, het pos­i­tivisme is volop aan­wezig. Vorig jaar rond deze tijd was dat nog 180 graden anders, iedereen zag de beurs toen niet meer zitten.

Veel beurzen bereiken ook de 100% score al, de Nas­daq, de Trans­port en de Rus­sel 2000 zijn de meest vooraanstaande indices die dat voor elka­ar kri­j­gen. De laat­ste hapert nu toch wat aan de bovenkant en wist maar 3 pnt te win­nen de afgelopen week. Opval­lend is ook hoe ver de indices van hun 50- en 200-daags gemid­delde staan nu, dat is ongek­end. De Rus­sel 2000 staat bijvoor­beeld 100 pnt boven dit niveau, ofwel 15%. De Nas­daq 320 pnt ofwel zo‘n 13% en de Trans­port index al 600 pnt ofwel 14%. De DAX staat er 10% boven en de AEX zo‘n 14%. Iets om toch ook reken­ing mee te houden want de afgelopen 10 jaar heb ik nog niet zi‘n grote ver­schillen opge­merkt bij deze belan­grijke indices.

Goed, dat zijn de feit­en op dit ogen­blik, de komende week staat er veel meer op het pro­gram­ma. De eerste cijfers drup­pe­len bin­nen met Alcoa als eerste maandag, dan lat­er JP Mor­gan, GE en nog een aan­tal grote bedri­jven die de reveu passeren. Maar dat is maandag nabeurs. Alcoa werd juist gedown­grad­ed door JP Mor­gan en ver­loor 3% vri­jdag. We zullen het zien maandag, want ieder denkt nu natu­urlijk aan een nieuwe, hoe kan het ook anders, knal­groene maandag.… 

In de Guy‘s Traders Dai­ly bli­jft u 100% op de hoogte, elke mor­gen voor­beurs bij de abon­nementen Tur­bo 10 en Tur­bo 25 kri­jgt u deze inter­es­sante update voor de beurs open gaat. Rond 08:30 … Nu 5 korte posi­ties en 3 voor de wat lan­gere ter­mi­jn posi­ties open waar u nog mee kan instap­pen door lid te wor­den … En dit alles voor slechts 149 euro per kwartaal … Nu met mooie aan­bied­ing ook nog … schri­jf u in via deze link …

Het sen­ti­ment meten = weten !!
Hier op de site ook in te vullen, raad erbij de AEX eind­stand en wie goed zit wint 200 Euro. Belan­grijk­er is natu­urlijk dat er zoveel mogelijk mensen deze sen­ti­mentsme­ter invullen, hoe meer hoe beter, hoe meer men weet hoe de beleg­ger nu denkt over de markt. Vul uw verwacht­ing in via deze link .… Doe dus ook mee, we zijn er u dankbaar voor natuurlijk. 

Volg mij, en dus US Mar­kets, met tussen­ti­jdse beur­swaarne­min­gen via TWIT­TER … Ga naar www​.twit​ter​.com/​u​s​m​a​rkets en kijk mee .… ieder is welkom .…

grafieken Dow en Nasdaq:


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.