Beursdagboek Trader Guy 11 maart 2010, 22:18

...

WALL STREET WEER GROEN

11 maart 2010, 22:18 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)


nu Europa iets in het rood sluit, en Wall Street dat ook dreigde te doen was er opnieuw een slo­tral­ly die de koersen een goeie pro­cent hoger wist te zetten dan de laag­ste stand van de dag. Zo wint de Nas­daq 10 pnt, de Dow Jones 45 pnt en de S&P 500 pakt er 4 pnt bij. Let wel, de S&P 500 staat opnieuw op die bek­ende 1150 pnt, ofwel die top van jan­u­ari. De rest lukt het ook om door te stoten, de Olie opnieuw boven de 82 dol­lar per vat, het Goud haalt de 1110 dol­lar per ounce … Mor­gen weer een dag, de laat­ste van de week. We zijn benieuwd.… Er komen wat cijfers, maar wat zal dat uit­mak­en in een gekke markt als deze?


...

MARKT IETS LAGER DE MIDDAG IN

11 maart 2010, 12:05 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)


de meeste beurzen ver­liezen wat van­daag, niet veel maar toch een paar tien­den. Alleen Duit­s­land weet het nog iets beter te doen tot nog toe maar aangezien de SP future niet echt door weet te zetten naar plussen tot nog toe is alles nog gebonden.

Toch even over de S&P 500 waar ik al wat over in de nieuws­brief van van­daag zeg, we bereiken wederom een hele belan­grijke zone rond die 1150 pnt, en dat is al iets wat voor de hele lange ter­mi­jn geldig zou moeten zijn. Zie de grafiek hieron­der, of vraag ook vanaf nu de nieuws­brief aan via de site.

En dan spe­ci­aal voor de Twit­ter liefheb­bers, daar ben ik ook te vol­gen, via www​.twit​ter​.com/​u​s​m​a​rkets … tussendoor ziet u daar ook korte updates van mij over de beurs maar ook over andere zak­en.… tot straks .….

Lange grafiek S&P 500 Index:


...

DRAAIDAG ???

11 maart 2010, 08:41 | Trader Guy | leestijd: 2 minuten | moeilijkheid: 4 / 12 | (0)


zouden we van­daag de draaidag kun­nen kri­j­gen op de beurzen? Na het bereiken van de top­zone bij de S&P 500, maar nog wat beter bij de Nas­daq en de Trans­port index die daar zeer voorzichtig boven aan het kijken zijn. Het lijkt erop dat het daar zeer koud is, want geen van bei­den wil zon­der jas en muts defin­i­tief naar buiten. Daarom zie ik een uit­braak dan ook niet zit­ten op dit moment. Zek­er niet zolang andere indices bli­jven twi­jfe­len, zie de Dow Jones maar, ook al lieten die uit­ge­bro­ken indices kracht zien, de Dow Jones vol­gde geen moment ofwel er werd amper in de plus ges­loten ter­wi­jl die index ook de gehele sessie niet boven de 10.600 pnt wou uitkomen. Dat zegt veel voor mij, en samen met die top bij de S&P 500 rond de 1150 pnt (er net onder) zou het wel eens kun­nen dat de beurzen de 2 laat­ste dagen van de week gaan draaien naar bene­den toe.

De niveaus die in de gat­en moeten wor­den gehouden zijn, de 10.500 pnt eerst bij de Dow met daaron­der meteen ruimte tot de 10.350 en 10.250 pnt. Bij de S&P 500 kijk ik naar de 1132~1135 pnt als eerste ste­un­zone, daaron­der ruimte tot de 1115~1120 pnt.

Bij de AEX moeten we op de 338 pnt let­ten eerst, daaron­der meteen ruimte tot de 332~333 pnt en 328 pnt. Ook bij de AEX kan, zal, het snel gaan als de eerste tikken uitgedeeld wor­den. Idem bij de DAX, daar speelt de 5825 pnt een grote rol nu.

Ook voor de dol­lar een belan­grijke dag, veel cijfers in Europa en in de VS na de mid­dag die de dol­lar kun­nen bein­vloe­den. Denk aan het han­del­steko­rt in de VS.… Via de ser­vices hebben we enkele posi­ties lopen, u kunt nu zek­er nog mee door lid te wor­den. Nog geen lid? Schri­jf u in via deze link .…

spe­ci­aal voor de Twit­ter liefheb­bers, daar ben ik ook te vol­gen, via www​.twit​ter​.com/​u​s​m​a​rkets … tussendoor ziet u daar ook korte updates van mij over de beurs maar ook over andere zak­en.… tot straks .;…

Grafiek SP 500 Future:

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.