Beursdagboek Trader Guy 22 september 2009, 21:14

...

NIET VEEL DUIDELIJKHEID

22 september 2009, 21:14 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 12 / 12 | (0)


ook van­daag niet veel duidelijke zak­en op de beurs, eerst een sti­jging daar­na wat omlaag maar op slot nog kleine plussen … Opval­lend van­daag was natu­urlijk de USD en de Olie, de ene zwak en de andere daar­door sterk­er .… Toch de wijsheid in beraad houden, er komen andere tij­den aan nu de koers­doe­len er staan … Kan zek­er nog 2 tot 3% bij over­al maar veel meer niet denk ik … Voor die 3% ga ik me niet meer druk mak­en, mijn blik is en bli­jft nu omlaag gericht … Via de ser­vices hebben we al enkele posi­ties lopen, u kunt nog mee door u in te schri­jven … Nog geen lid? Schri­jf u in via deze link …


...

HOE ANDERS, GROEN

22 september 2009, 12:26 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 12 / 12 | (0)


1 dag met een kleine terug­val, en hop de beurs is terug op stoom met een sti­jging van 1% … De markt kruipt omhoog langs de Wall Of Fear, dag na dag, week na week .… Het einde van sep­tem­ber komt in zicht, wat zal de beurs nog in pet­to hebben lat­er dit jaar, okto­ber komt eraan en dat is meestal een maand waar er wat in gebeurd, denk aan de CRASH van 1929 en 1987, eigen­lijk is de set­up van de afgelopen maan­den een vergelijk­ing met de setups van toen alleen waren er toen top­pen … Toch even dit ver­haal in de gat­en houden natu­urlijk … AEX nu 314 met weer­stand rond de 316~318 en ste­un rond de 308 nu … Bij de DAX weer­stand rond de 5750~5800 en ste­un rond de 5400 pnt … Een grafiek van de DAX ziet u hieron­der met de weer­stand en de ste­un­li­j­nen … Het bli­jft wel broos alle­maal, veel zal afhangen van de Q3 pre­sen­taties, er zal winst zijn maar hoeveel? Dat is de vraag nu … De Olie wint 1 USD, het Goud komt ook weer terug … De USD verzwakt opmieuw tov de EURO en de JPY … Van­daag is de EURO het sterkst van dit val­u­ta trio … Via de ser­vices hebben we al enkele posi­ties lopen, u kunt nog mee door u in te schri­jven … Nog geen lid? Schri­jf u in via deze link …

Grafiek DAX (Duit­s­land)



tot lat­er, Guy Boscart



...

HOGERE OPENING

22 september 2009, 08:45 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 12 / 12 | (0)


weinig rede­nen om te dalen lijkt het van­mor­gen, in ieder geval voor wie de echte fun­da­menten al tij­den­lang niet meer bek­ijkt, de BULL van van­daag kan dus opnieuw zijn hoorns naar voren steken om de beer aan te vallen … Zek­er met de USD die wederom zwakker aan het wor­den is na de korte oplev­ing van gis­teren … Dat trekt de Olie en het Goud natu­urlijk meteen mee, bei­den win­nen wat na de zware sessie van gis­teren voor de meeste grond­stof­fen … Dit alles speelt nog door de stri­jd tussen inflatie en deflatie, het ene vraagt een zwakke USD en het andere een sterke USD … Bin­nen niet al te lange ter­mi­jn zal de win­naar bek­end wor­den, ik ga eerst voor dat deflatie sce­nario gezien de mas­sa ontsla­gen die nog telkens aan de orde zijn, die korte op los zand gedreven oplev­ing van de economie is zo FAKE als maar kan, dat zijn die TRIL­JAR­DEN aan geld van de over­he­den die nu even voor HOOP zor­gen … De RUN van de beurzen hier­door is en bli­jft mijn inziens de SET­UP voor een nieuwe forse dal­ing … Als grafiek pak ik van­mor­gen de Shang­hai Index (Chi­na), was even dagelijks in het nieuws die index door de grote dal­ing in augus­tus maar deze maand kwam er een her­s­tel om zo een lagere top te mak­en … De kans is groot dat de index een nieuwe dal­ing zal starten nu tot rond de 2400 pnt … Op de grafiek ziet u waarom ik daar vanu­it ga … Via de ser­vices hebben we al enkele posi­ties lopen, u kunt nog mee door u in te schri­jven … Nog geen lid? Schri­jf u in via deze link …



tot lat­er, Guy Boscart.…


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.