Beursdagboek Trader Guy 6 juni 2009, 12:23

...

VOLLE MAAN

6 juni 2009, 12:23 | Trader Guy | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 12 / 12 | (0)


tja, wat heeft dat ermee te mak­en denkt u, maar toch, kan onrust veroorza­k­en natu­urlijk … Aan de andere kant, gelukkig dat ik dit soort zak­en niet hoef mee te nemen in mijn beslissin­gen over de markt … Toch, de markt staat op het punt in elka­ar te storten na de groot­ste beren­ral­ly die ik me voor de geest kan halen, en hij bereikt een niveau waar er ook zeer herken­bare hin­dernissen wacht­en zoals het 200-MA dat opdoekt … De ene index heeft er meer moeite mee dan de andere natu­urlijk want de Nas­daq en de DAX veg­en er hun broek aan, anderen benaderen deze grens met meer respect … Wel is het zo dat we de TIJDLI­JN weer ont­moeten, de grens waar we naar­toe wilden vanaf de bodem … En, toen ik dat in maart aan­gaf werd ik ook amper begrepen, toen gebruik­te ik ook de term TIJDLI­JN opzoeken … Nu dus van het­zelfde maar met alle­maal kop­jes die omhoog kijken … En ja hoor, de heren anal­is­ten die aan­de­len aan­beve­len voor de lan­gere ter­mi­jn lagen maan­den lang met verkreukelde pakken en losse strop­dassen en een stop­pel­baard ver­sla­gen op de bank met de prangende vraag, wat is er toch aan de hand? … Wel, sinds een paar weken staan ze weer op, kam­men de haren weer en strak in het pak lopen ze met de rug recht naar hun kan­toor waar ze prompt aankondi­gen KOOP MIT­TAL en KOOP ING .… Beste mensen, de aan­de­len zijn net ver­dubbeld en ING zelfs ver4voudigd en plots gaan die gas­ten lopen roepen NU KOPEN??? … Daar schrik ik toch even van hoor!! … En ja, zo gaat dat tegen­wo­ordig … Wat nog opviel deze week, eigen­lijk al 3 weken lang zelfs, is dat de Olie zo veel duur­der wordt … Beste mensen, er liggen 10-tallen volle tankers in ver­lat­en baaien die niet geleegd kun­nen wor­den, er is een Olievoor­raad van jew­el­ste wereld­wi­jd momenteel en de economie ligt op zijn gat … En dan gaat de Olie in pri­js ver­dubbe­len? Rara, hoe kan dat? Wel, de future­markt ofwel de GLOBEX han­del waar men de pri­jzen kan sturen in de richt­ing dat men ze wil … De grote stuwende kracht achter deze pri­j­son­twik­kelin­gen zijn in grote mate BANK‑X en BANK‑Y … Luchtolie noem ik het in mijn belev­ing, future­han­del is enorm groot en ligt in feite boven de werke­lijke han­del maar de pri­jzen die men aan de pomp betaald zijn wel op deze han­del gericht … Dat is DE OLIEPRI­JS, net als DE GOUD­PRI­JS … Moest er een lev­er­ing plaatsvin­den van al het FUTURE­GOUD bijvoor­beeld dan zal men ongeveer 5000 USD per ounce moeten neertellen, maar zolang de grote jon­gens de viool spe­len drukt men deze pri­js verder … Goed, zo werkt dat, we wor­den gewoon telkens weer beet genomen door die grote man­nen die het afgelopen kwartaal door de sti­jging van diverse waar­den het meest uit hun bestaan hebben ver­di­end … Dus, het is aan U om te denken WIE er ver­ant­wo­ordelijk is voor de huidi­ge ral­ly op de finan­ciële mark­ten … En vooral, denkt u even na hoe de basis moet zijn waarop dit werd gere­aliseerd .… En nog­maals, hier­door denk ik een punt te hebben, we zijn klaar met die ral­ly waar­door we de zaak kun­nen zien instorten .. En ja, een LEV­EL 4 cor­rec­tie zit er nu wel in (12 tot 15%) en wie weet zelfs meer … De ser­vices dan, Tur­bo 10, Tur­bo 25 en Brons 25 doen het weer goed dit jaar … We hebben posi­ties opgenomen, u kunt nog mee natu­urlijk en ze ook opne­men maandag nog … Bent u nog geen lid? Schri­jf u in via deze link … Pret­tig weekend .…

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.