Beursdagboek Polleke 2 december 2013, 21:50

...

AEX: elke terugval is koopkans

2 december 2013, 21:50 | Polleke | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)


op dit moment loopt spe­ci­aal voor u een maand gratis Polleke.


U kan meek­ijken hoe de dagelijks de AEX-teken­ing opschuift en welke kansen daaraan vastknopen. 


U kri­jgt toe­gang tot de Zondag­Blog, de dagelijkse voor­beurs Blog, en natu­urlijk ook de Update om 08.45u zelf.


Maandagocht­end startte Polleke de han­dels­dag zo: 


20131129AEX 49867


Maandag stond in het teken van Buy the Dips’. Bij het slot kwam inder­daad een mooie korte dip voorbij… 


Bek­ijk zek­er ook de uitvo­erige Zondag­Blog met vol­gende onder­w­er­pen en con­clusies voor de AEX



#1: Mar­gin Debt her­hal­ingspa­troon: de opwaartse trend van mar­gin debt is nog volop aan de gang, en kondigt pas een omme­keer aan op de beurzen wan­neer die begint te stokken.



#2: de Lei­der NAS­DAQ komt zeer dicht bij de Tar­get’ in de vorm van een langer oplopende weer­stand­sli­jn. Dat werkt als een mag­neet voor de markt. De AEX vol­gt het patroon van de Nas­daq (zoöok de DAX).



#3: de lei­der DAX zelfde ver­haal. De Tar­get ligt daar op 95xx, maar als de Nas­daq vol­doende media-aan­dacht kan trekken straks, kan die OP de langer oplopende (blauwe) weer­stand­sli­jn komen te liggen — en dat is veel hoger (Update vanocht­end) dan 9600.



#4: de AEX heeft na twee weken van twi­jfel de eerste (korte) weer­stand­sli­jn kun­nen nemen rond 393, en kan nu de lange top-lijn testen 407- 413. Zo’n lijn werkt in de prak­tijk als een mag­neet. Na het tikken van de lijn mag een tijd­je neu­trale topvorm­ing wor­den verwacht (2014).



Ik begroet u op het Pri­vate Forum van Polleke. 



Tot morgenocht­end rond 07.30u !


Polleke



Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.