Beursdagboek Polleke 25 januari 2013, 08:28

...

AEX: louter een schouwspel ?

25 januari 2013, 08:28 | Polleke | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)


de AEX zit in een trad­in­grange, net zoals de rest van Europa met de lei­der DAX op kop. Elders in de wereld komen de aan­de­len­mark­ten nu dagelijks in het avond­nieuws. Wall­street scheert nieuwe top­pen — met heel veel bullisch poten­tieel voor vol­gende weken vol­gens de aan­schuiv­ende anal­is­ten. The Great Rota­tion’ heet het daar. Japan trekt in Azië alle aan­dacht naar zich toe met affich­es van gratis geld’.


Europa stond erbij, en keek ernaar. De AEX staat op Klus’-afstand van waar we 2013 de han­del zijn begonnen. Voor de tech­nis­che han­del een mooie tijd — heel wat kleinere trades via het korte Klus’-venster bij Polleke. Op de wat bredere ven­sters bli­jft het aankijken — en dat kan wellicht nog een tijd­je zo bli­jven.


Alleen de UNI-push van enkele sessies was op bredere ven­sters een mooie kans — en die hebben we mooi benut. De Euro staat sterk — bullisch voor de AEX — maar kan niet echt door­breken wegens de dreigende val­u­ta-oor­log’. Het YEN/­Dol­lar-spel ver­toort de markt op dit moment en dat is in het nadeel van de Europese beurzen.


De DAX, SenP en Shang­hai zijn voor onze werk­ing de belan­grijk­ste ref­er­en­ties voor vol­gende tijd. Elk van deze bak­ens heeft zijn eigen ver­haal en herken­ningspun­ten. In de Blog van ZONDAG (zo rond 21.30u) over­lopen we de belan­grijk­ste mark­ten en kijk ik vooruit voor de AEX-pri­jsvorm­ing van maandag en vol­gende.


Update eerder deze week


Blog rond 21.30u Zondag — weke­lijks.

http://​www​.usmar​kets​.nl/​a​b​o​n​n​e​m​e​n​t​e​n​/​p​o​l​l​e​k​e​-​t​r​a​d​i​n​g​-​75​.html


Polleke


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.