Beursdagboek Polleke 11 januari 2013, 08:07

...

AEX: werken aan een tradingrange

11 januari 2013, 08:07 | Polleke | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)


sinds de start van de han­del begin van het jaar is de AEX niet verder ger­aakt dan één Klusaf­s­tand (3 à 4 pun­ten). Heel veel beweg­ing, geen vooruit­gang. De Acties lopen nog, één Klus is al afges­loten.


De AEX onthoudt voor­lop­ig 348 en 352 als bak­ens. Ze zijn belan­grijk bij het teke­nen van het huidi­ge bredere beeld op de AEX. Het posi­tieve en negatieve nieuws houdt meekaar in even­wicht. De waarderin­gen zijn onder­tussen aardig opgelopen bij neu­trale tot min­dere economis­che cijfers. Iedereen’ vind aan­de­len goed­koop’. Maar het grote pub­liek … zit in rentepro­ducten. Hoe moet dat dan verder op de AEX ?


Voor­lop­ig weinig, vol­gens het Polleke-sys­teem. Dat neemt niet weg dat u niet regel­matig ech­tra ren­de­ment kan halen met het gebruiken van zeer kliene kap­i­tal­en op iets dat u kan ken­nen: uw eigen AEX. In de Update van vanocht­end teken ik de con­touren van het Speelveld tot de expi­ratie.


En dat is hand­ig voor onze tech­nis­che han­del.


Enkele dagen gele­den wees ik op een nakende fail­ure’. Die is er gekomen — pun­tengewi­js wel min­der dan gehoopt. De fail­ure’ werd opgevolg door een opwaartse terug­plooi. De com­bi­natie van bei­de fenome­nen geeft een nieuwe struk­tu­ur — en daar werken we nu mee verder vol­gende sessies.


De mark­ten willen alle­maal omhoog…maar.

Kijk even mee op een plaat­je van enkele Updates gele­den…

uit een eerdere Update van 0845u


Als u mee wil doen, dat kan.
http://​www​.usmar​kets​.nl/​a​b​o​n​n​e​m​e​n​t​e​n​/​p​o​l​l​e​k​e​-​t​r​a​d​i​n​g​-​75​.html


Polleke


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.