Beursdagboek Daïm Boscart 24 oktober 2017, 14:21

...

Europa hoger, Earnings Wall Street vallen wederom goed

24 oktober 2017, 14:21 | Daïm Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 9 / 12 | (0)




De Europese beurzen noteren van­daag opnieuw wederom hoger, de DAX loopt zo’n 30 pun­ten op en loopt hier­mee weg van de 13.000 pun­ten ter­wi­jl de Amerikaanse futures in de loop van de dag ook steeds verder oplopen. In Ameri­ka vallen de Earn­ings over Q3 wederom goed in de smaak. Voor­beurs knallen Cater­pil­lar (7%) en 3M (3%) omhoog door de behaalde bedri­jf­s­re­sul­tat­en in Q3. Verder zien we ook dat McDon­alds en Unit­ed Tech­nolo­gies iets oplopen in verwacht­ing van de resul­tat­en. De markt kiest opnieuw de aan­val en met name de Dow Jones laat zich niet op zijn kop zit­ten. De AEX bli­jft overi­gens wat achter maar dit komt met name door Philips en Rand­stad die door hun cijfers toch wat inlev­eren en samen een AEX pun­t­je inlev­eren.

Cijfer­gek­te
De cijfer­gek­te in Ameri­ka bli­jft stand houden en de voor­beurs uit­sla­gen zijn enorm. Een koerssprong van 10 dol­lar voor Cater­pil­lar heeft natu­urlijk een groot effect op de Amerikaanse Dow Jones en dergelijke beweg­in­gen zor­gen er dan ook voor dat de Amerikaanse future zo op loopt. Met de huidi­ge future­stand van ruim 130 plus­pun­ten zullen we bij open­ing waarschi­jn­lijk wederom een nieuwe All Time High zien voor de Dow Jones rond de 23.400 pun­ten waar­na de weg richt­ing de 23.500 pun­ten open zal liggen voor de Amerika­nen.

AEX
De AEX slaat op het moment van schri­jven vlak, de Ned­er­landse hoofdin­dex heeft wat te lei­den door wat pes­simisme omtrent de cijfers van Philips en Rand­stad. Het cijfer­seizoen in Ned­er­land is vooral­snog nog geen groot suc­ces, de menin­gen zijn wat verdeeld en Unilever en Akzo Nobel hebben bei­de al een tik­je te ver­w­erken gekre­gen na hun cijfers.

Zodoende bli­jft de index wat steken rond de 546 pun­ten waar het gis­teren ook wist te sluiten. Hier­mee toont de index aan dat de 544545 ste­un­zone een serieuze ste­un is voor de index en dat men vooral­snog de blik omhoog wendt.

Voor de AEX zijn twee zak­en van belang: allereerst dienen de zwaargewicht­en bin­nen de AEX weer wat aan te trekken ter­wi­jl de gesta­biliseerde Euro ook een goede rand­voor­waarde is voor een verdere sti­jging. Ik verwacht dat de Euro/​Dollar ver­houd­ing de komende dagen wat verder zal sta­bilis­eren zo niet afzwakken wat een goede ontwik­kel­ing zou zijn voor de AEX. Daar­naast zien we Unilever nu bode­men wat het beeld voor dit zwaar­we­gende fonds weer wat posi­tiev­er maakt. Ter­wi­jl ook Akzo en ASML weer wat zijn opgelopen na een negatieve koers­be­weg­ing daags na de cijfers.

Bij een verdere opwaartse ontwik­kel­ing van de AEX kan de index doorstoten naar het vol­gende koers­doel van 548550 pun­ten. Hier wacht een belan­grijke test voor de AEX aangezien deze weer­stand­szone de laat­ste horde is onder­weg naar de vol­gende weer­stand die rond de 555 pun­ten wacht. Hier zien we namelijk een belan­grijke top uit eind 2017 ruim 10 jaar gele­den, een test van deze top zou dan ook een mooie beves­tig­ing zijn van de vorm van de afgelopen weken.

Hourly AEX:DAX
De Duitse DAX index neemt van­daag het voor­touw en de Duit­sers zetten de koers ruim boven de 13.000 pun­ten. Zodoende is het sce­nario dat ik van­mor­gen beschreef voor een groot deel uit­gekomen: de Amerika­nen dri­jven de koersen op aan de hand van de mooie bedri­jf­s­ci­jfers en dit heeft een posi­tieve werk­ing op de Europese beleg­gers.

Voor de DAX liggen de vol­gende weerstanden/​koersdoelen in het zicht: 13.060 / 13.090 pun­ten waar­na het uitein­delijke doel van 13.250÷13.350 pun­ten.

Hourly DAX:Met vrien­delijke groet,

Daïm Boscart | US Markets



Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.