Beursdagboek Daïm Boscart 28 april 2017, 11:35

...

Uurgrafieken: Rustige opening Europa, weekwinsten worden veilig gesteld

28 april 2017, 11:35 | Daïm Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 10 / 12 | (0)




Een kalme open­ing in Europa waar de beurzen rond het open­ingspunt bli­jven hangen. Waar de beurzen maandag aardig tekeer gin­gen bli­jven de mark­ten knap vasthouden aan de behaalde win­sten. De BULLS zullen proberen de win­sten die behaald wer­den veilig te stellen en over het week­end te tillen om zo bij open­ing van Wall Street of vol­gende week de vol­gende top aan te vallen. De Europese beurzen bli­jven hier­mee in de UPtrend op de korte ter­mi­jn hangen. Zow­el de DAX als de AEX bevin­den zich in een oplopende trend die de indices naar een hoger niveau proberen te tillen. De DAX was afgelopen maandag de grote win­naar in Europa door 400 pun­ten te plussen en hier­mee een nieuwe All Time High op de bor­den te zetten. Ook van­daag lijkt de DAX er zin in te hebben en na een kleine terug­val bij open­ing van de beurzen van­daag staat de DAX momenteel 15 pun­ten in de plus. De AEX heeft er van­daag wat meer moeite mee en dit komt met name door wat grote fond­sen zoals ASML, Unilever & Shell die niet mee omhoog willen. Wellicht dat deze fond­sen lat­er van­daag ook kun­nen meedin­gen in een opwaartse beweg­ing. Grote ver­liez­er op het Dam­rak van­daag is Gemal­to waar­van de kwartaal­ci­jfers waar met name de oper­a­tionele winst erg tegen­viel. Het fonds kri­jgt hier­door een flinke dre­un te ver­w­erken en staat hier­mee ruim 10% lager.

AEX
Zoals gezegd houdt de AEX knap vast aan de ste­un­zone van 520 – 523 pun­ten, het punt dat voorheen als serieuze weer­stand diende. De index zal proberen de koers boven dit punt te houden aangezien hier­mee het opwaartse poten­tieel voor de AEX intact bli­jft. Het vol­gende doel voor de AEX de komende uren/​dagen zal het passeren van de 523 weer­stand zijn waar­na de index zich kan gaan focussen op het vol­gende koers­doel dat rond de 528 – 532 pun­ten ligt. Hier wacht­en namelijk twee belan­grijke top­pen uit 2007 toe de AEX uitein­delijk tot 564 pun­ten wist te komen. Uitein­delijk zal het doel voor de AEX zijn om dit punt opnieuw te evenaren. Voor van­daag verwacht ik een rebound van de AEX op de 520 ste­un­li­jn die eerder deze mor­gen getest werd. Het vol­gende doel voor de man­nen op het Dam­rak zal het passeren van de 523 weer­stand waar­na een vol­gende test van de jaar­top van 526,25 pun­ten op het pro­gram­ma staat.

Hourly AEX:DAX
De DAX doet het dus behoor­lijk van­daag en probeert langza­am naar de jaar­top te bewe­gen die op 12.486 pun­ten staat. Hier­mee nadert de index gelijk de vol­gende mijl­paal voor de index die rond de 12.500 pun­ten wacht. Ook de DAX bevin­dt zich momenteel in een mooie oplopende trend die is ontstaan na de GapUP open­ing van afgelopen maandag. Des­ti­jds wist de DAX haar jaar­top met speels gemak te door­breken waar­na de index na een lange con­solid­erende fase de weg omhoog weer heeft gevon­den. De oude weer­stand­sli­jn die lange tijd over de top­pen van de DAX liep en zo de index van een verdere koerssprong weer­hield dient nu als ste­un­li­jn voor de DAX. Deze onderkant van de huidi­ge UPtrend op de zeer korte ter­mi­jn heeft de index na de kleine dal­ing van van­mor­gen opgevan­gen om de koers van de Duitse hoofdin­dex ver­vol­gens weer boven de 12.450 pun­ten te zetten. Hier lijkt de koers van de DAX te con­solid­eren en zich op te mak­en voor het vor­men van een nieuwe All Time High lat­er op de dag. Om tot een nieuwe record­top te komen zal de index logis­cher­wi­js moeten bewe­gen naar de bovenkant van de oplopende trend waar een dubbele weer­stand wacht op de index.

Hourly DAX:Met vrien­delijke groet,

Daïm Boscart | US Mar­kets

Hourly AEX:

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.