Beursdagboek Daïm Boscart 18 april 2017, 10:28

...

Beurzen: Stroeve opening voor Europa

18 april 2017, 10:28 | Daïm Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 9 / 12 | (0)




Na een sterk begin van de dag waar de beurzen nog licht hoger open­den vallen de beurzen in de loop van de mor­gen verder terug. De Europese mark­ten vol­gen hier­mee voor­lop­ig het sen­ti­ment van vorige week toen de mark­ten gedurende de week per sal­do moesten inlev­eren. De tegen­val­lende koersen in Europa zor­gen ervoor dat de mark­ten nu serieus onder druk komen te staan aangezien de indices enkele ste­un­niveaus wis­ten te testen. Zo is de AEX terug gevallen tot de 511 – 512 ste­un­zone ter­wi­jl de DAX nu een belan­grijke ste­un­zone op de uur­grafiek van 12.05012.085 aan het testen is. Een opmerke­lijke beweg­ing op de Europese beurzen dus deze mor­gen aangezien de Amerika­nen gis­teren geweldig van start gin­gen. Ter­wi­jl Europa haar deuren ges­loten hield ging Wall Street gewoon door met de han­del en de grote indices aldaar wis­ten vri­jwel alle­maal bij­na 1% aan waarde te sti­j­gen. Europa kri­jgt een dergelijke beweg­ing nog niet van de grond maar hier kan gedurende de dag veran­der­ing in komen. De indices leunen momenteel op enkele belan­grijke ste­un­niveaus en vanu­it de VS zal van­daag richt­inggevend nieuws komen in de vorm van bedri­jf­s­ci­jfers van enkele grote jon­gens (BoA, Gold­man Sachs, John­son & John­son & IBM) ter­wi­jl ook de huizen­mark­t­ci­jfers uit de VS zullen wor­den gepub­liceerd. Genoeg op de agen­da van­daag en dus wor­den de mark­ten nauwlet­tend in de gat­en gehouden.

AEX
Voor­beurs leek het erop dat de AEX mooi zou gaan ope­nen en mijn inziens beho­orde de 518 – 520 zone tot de mogelijkhe­den van­mor­gen. Een foute inschat­ting dus aangezien de mark­ten wel erg rap wegza­k­te na de open­ing­su­urt­jes. Zo viel de AEX van­mor­gen terug tot 511 pun­ten nadat het eerder op de mor­gen nog op 516 pun­ten stond ter­wi­jl de DAX momenteel 100 pun­ten onder de Day-High noteert. Een verzwakking op het Europese speelveld dus en de grote vraag die momenteel heerst is of de mark­ten deze dal­ing zullen voorzetten. Mijn inziens zal dit niet het geval zijn, de Europese mark­ten hebben de afgelopen weken genoeg kracht getoond en nu men terug is gevallen tot enkele bepal­ende ste­un­niveaus is het wacht­en op de mark­ten om een her­stel­be­weg­ing op poten te zetten. Voor de AEX zal dit beteke­nen dat men weer terug kan tot de 514 – 516 zone waar­na er mogelijkhe­den liggen voor de AEX om door te stoten tot de 518 – 520 zone die ik van­mor­gen al voor ogen had. Op de uur­grafiek van de AEX is daar­naast goed te zien dat men zal moeten proberen om de her­stel­be­weg­ing door te trekken tot de 515 – 516 zone om weer bin­nen de gren­zen van het oplopende trend­kanaal op de korte ter­mi­jn te bewe­gen.

Hourly AEX:DAX
De DAX heeft het min­der zwaar te ver­duren van­daag en noteert momenteel slechts” 40 min­pun­ten. Hier­mee bli­jft de DAX bin­nen een belan­grijke ste­un­zone staan van 12.05012.085 pun­ten. Op de uur­grafiek is goed te zien dat bin­nen deze koer­szone een aan­tal belan­grijke ste­un­li­j­nen samenkomen die de koers van de index momenteel van een verdere val moeten behoe­den. Zo zien we de index momenteel leunen op de oplopende ste­un­li­jn onder de bodems ter­wi­jl ook de hor­i­zon­tale ste­un­li­j­nen rond de 12.030, 12.050 & 12.083 pun­ten ste­un bieden aan de DAX koers. De voor­naam­ste opgave voor de DAX op het moment is het terugk­eren boven de 12.083 ste­un­li­jn waar­na de jacht kan wor­den ingezet op de weer­stand­sli­jn van 12.160 pun­ten die de index van­daag al liet draaien door de neer­waartse druk ron­dom dit punt.

Hourly DAX:Met vrien­delijke groet,

Daïm Boscart | US Markets

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.