Beursdagboek Daïm Boscart 14 maart 2017, 17:50

...

Uurcharts: Het kraakt op Wall Street, Dow Transport & Dow Jones zakken door steunniveaus

14 maart 2017, 17:50 | Daïm Boscart | leestijd: 2 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)




Een rode open­ing van­daag op Wall Street waar de beurzen bij open­ing flink moesten inlev­eren. Enkele bepal­ende indices ston­den na de dal­ing van gis­teren al onder druk en met name deze indices kri­j­gen van­daag een flinke tik te ver­w­erken. Zo sloot de Dow Trans­port gis­teren onder het 50-daags gemid­delde en viel de index bij open­ing direct weer 140 pun­ten verder na bene­den. De Trans­port index die vaak als voor­lop­er wordt gezien van de Dow Jones staat hier­mee flink onder druk en hier­mee komt de 9.000 ste­un­li­jn weer beet­je dichter in beeld voor de index. Ook de Dow Jones ontkomt niet aan nieuwe rode cijfers, de index valt na open­ing weer dik 50 pun­ten terug en staat hier­mee inmid­dels onder de belan­grijke 20.850 pun­ten waarmee het beeld er voor de Dow Jones steeds min­der goed begint uit te zien. De index zal nu hin­der ondervin­den van de 20.850 pun­ten die als weer­stand zal dienen waar­door een ver­vol­gdal­ing tot 20.740 pun­ten een steeds waarschi­jn­lijk­er optie wordt.

Dow Jones
De Dow Jones presteert van­daag wederom niet naar behoren en mijn verwacht­ing die ik de afgelopen dagen heb uit­ge­spro­ken dat de index weer zou her­stellen komt voor­lop­ig niet uit. De Dow Jones wist de afgelopen dagen telkens boven de 20.850 pun­ten te sluiten waar­door het opwaartse poten­tieel voor de Dow Jones in lev­en bleef. Nu de index door de ste­un­zone van 20.850 valt en de vooruitzicht­en van­daag slecht zijn ligt het voor de hand dat de index van­daag onder deze ste­un­zone zal gaan sluiten. Neem daar­bij de dal­ende Dow Trans­port index die een zeer zwak sig­naal voor de Dow Jones afgeeft en het moge duidelijk zijn dat het neer­waartse poten­tieel voor de Dow Jones toe­neemt. Naar mijn mening zal de index de komende dagen even de oude ste­un­li­j­nen moeten testen waar­na de weg richt­ing de 21.000 pun­ten weer kan wor­den ver­vol­gd. De ste­un­zone die zich hier het beste voor lenen zijn eerst de 20.740 pun­ten waar­na de 20.500 & 20.250 pun­ten in beeld komen.

Hourly Dow Jones:S&P 500
Ook de S&P 500 laat van­daag een steek­je vallen bij open­ing. De brede Amerikaanse index valt na open­ing zo’n 13 pun­ten terug waarmee de index de 2.360 pun­ten ste­un­li­jn onder druk zet. Deze dal­ing van 13 pun­ten is goed voor een dal­ing van 0.5%. Mocht de dal­ing van­daag een grotere pro­por­tie aan­nemen kan de S&P voor het eerst sinds meer dan 100 han­dels­da­gen meer dan 1% aan waarde inlev­eren. Tot op heden hebben de mark­tom­standighe­den een dergelijke dal­ing nog niet toege­lat­en maar nu de Amerikaanse beurzen er zo slecht voorstaan na open­ing kan het zomaar zijn dat van­daag een einde komt aan deze reeks.

Hourly S&P 500:Met vrien­delijke groet,
Daïm Boscart | US Markets






...

Uurgrafieken: wederom vlakke beurzen na rode opening

14 maart 2017, 12:22 | Daïm Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)




Net als gis­teren ope­nen de beurzen van­daag kalm, na een negatieve open­ing lev­eren staan de beurzen rond lunchti­jd vlak en zijn de blikken weer gericht op Wall Street waar lat­er van­daag de inflatieci­jfers wor­den bek­end gemaakt. Daar­naast staan er mogen nog wat belan­grijke events op het pro­gram­ma, zo zullen we in Ned­er­land naar de stem­bus gaan ter­wi­jl de FED mor­gen met het rentebesluit komt. Niks is zek­er maar naar alle waarschi­jn­lijkheid zal de Amerikaanse Cen­trale Bank het rente­per­cent­age mor­gen ver­hogen. aangezien bij­na alle prog­noses duiden op een ver­hoging van de FED lijkt deze al ingepri­jsd in de markt. Een rentev­er­hoging mor­gen zal naar mijn mening niet al te veel vuur­w­erk moeten oplev­eren.

AEX
Rond lunchti­jd staat de AEX vlak, de Ned­er­landse hoofdin­dex bli­jft tussen de 511 – 512 pun­ten staan waar de index gis­teren is weggezet. Bij een verdere opwaartse beweg­ing zal men op het Dam­rak proberen de jaar­top van 514 pun­ten op te hogen tot 518 – 520 pun­ten. Dit is het niveau dat ik in mijn TA van van­mor­gen beschreef, een sti­jging tot deze zone zou de index weer toe­gang ver­schaf­fen tot de koer­sniveaus van 2007 toen de index een top wist te zetten rond de 560 – 565 pun­ten. Voor­lop­ig zet ik deze top­zone als jaar­doel voor de AEX index en met een sti­jging van zo’n 10% kan de AEX erin sla­gen deze top te testen en zelfs te ver­beteren.

Voor van­daag zal de AEX eerst moeten afreke­nen met de weer­stand van 512 pun­ten waar het gis­teren wist te eindi­gen. Hier­boven wacht een vol­gende serieuze weer­stand rond de 514 pun­ten waar nu de jaar­top ligt die afgelopen vri­jdag werd neergezet. Een opwaartse door­braak van de 514 pun­ten is een vereist voor de index om door te kun­nen stoten tot de beoogde 518 – 520 zone. Aan de onderkant zien we nu een sterke ste­un­zone voor de index rond de 510 – 511 pun­ten, met daaron­der de 508 & 506505 ste­un­li­j­nen.

Hourly AEX:DAX
De DAX doet het van­daag ook rustig aan. De economis­che data vanu­it Duit­s­land heeft niet voor grote verassin­gen gezorgd en zodoende kabbelt ook de DAX rustig door richt­ing de open­ing van Wall Street. De DAX bli­jft rond het nulpunt schom­me­len en zodoende bli­jft de 12.000 grens in zicht. De afgelopen dagen heeft de DAX meerdere pogin­gen onder­nomen om deze weer­stand te door­breken en ook van­mor­gen tik­te de DAX de 12.000 pun­ten aan. Deze sti­jging werd echter omgezet in een min van ongeveer 6 pun­ten die we nu op de bor­den zien.

Bij een opwaartse door­braak van de 12.000 pun­ten kan de DAX zich focussen op een her­s­tel tot aan de vol­gende weer­stand die wacht rond de 12.030 pun­ten. Hier­boven wacht de jaar­top van 12.083 pun­ten met 2 – 3% daar­boven de All Time High van 12.390 pun­ten. Aan de onderkant nu ste­un voor de DAX rond de 11.92011.940 pun­ten met daaron­der een groot open speelveld tot de vol­gende ste­un­li­jn die rond de 11.800 pun­ten wacht.

Hourly DAX:Met vrien­delijke groet,
Daïm Boscart| US Markets

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.