Beursdagboek Trending Trader 5 augustus 2013, 12:17

...

Topsignaal AEX maar bevestiging is nodig.

5 augustus 2013, 12:17 | Trending Trader | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 3 / 12 | (0)


een dark cloud cov­er werd er vri­jdag neergezet op de dag­grafiek in de AEX, ter­wi­jl een doji de week­grafiek siert.



Week­grafiek

alt
Doji’s na een fikse beweg­ing omhoog impliceren ver­twi­jfel­ing, en dit dicht­bij de top van maart 2011 op 374.19. Een vorige doji (rode pijl) werd ook gevol­gd door een cor­rec­tie in feb­ru­ari dit jaar. Voor­lop­ig is dit slecht een aan­wi­jz­ing dat de markt in bal­ans is, en een zwakke week is deze week nodig om er echt een topsig­naal van te mak­en. Het door­breken en sluiten boven 374.19 impliceert 382.50.




Dag­grafiek

alt
Op dag­ba­sis zien we ook een mogelijk topsig­naal dus, een dark cloud cov­er. Een­zelfde sig­naal zagen we op 15 maart, en veroorza­ak­te ook een cor­rec­tie. Toen opende de markt flink lager na het sig­naal, en van­daag is dat niet het geval. Het sig­naal bli­jft geldig echter zolang 373.60÷374.19 weer­stand intact bli­jft. De beren zullen dit dus moeten bli­jven verdedi­gen om kans te bli­jven mak­en op die correctie. 




Zou deze van start gaan, is gap A, met de onderkant op 362.10 een aanemelijk doel. 372.00 is het piv­ot point van­daag, en zal gebro­ken moeten wor­den om wat meer verzwakking te zien. Daar­boven houden de stieren voor van­daag het voordeel. 369.80÷369.60 is ste­un onder 372.00.




Dojis­tar




Elke dag een uit­ge­brei­de analyse van de AEX en twee andere wis­se­lende mark­ten met exacte pun­ten en verwachtin­gen voor­beurs in uw mail­box? Wordt dan snel lid!




http://​www​.usmar​kets​.nl/​a​b​o​n​n​e​m​e​n​t​e​n​/​t​r​e​n​d​i​n​g​-​t​r​a​d​e​r​.html


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.