...

TomTom

8 december 2006, 09:00 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)


Afgelopen week daalde Tom­Tom met 6,4% en was de groot­ste daler van de AEX. Daarmee is de lange ter­mi­jn uptrend (vanaf juli) nog net niet gebro­ken, maar de korte ter­mi­jn uptrend (vanaf okto­ber) wel. De koers maak­te bodems van 26 in januari/​februari en juli en van 30 in september/​oktober en top­pen van 38 in okto­ber 2005 en mei en novem­ber van dit jaar. De koers stond eind vorig jaar iets onder de 34 en heeft dus het afgelopen jaar vri­jwel zijwaarts bewogen. De koers ging deze week naar bene­den nadat Gold­mann Sachs het fonds uit zijn pan-Europese koopli­jst had gehaald. 

Jos Ver­steeg, anal­ist van IRIS Research heeft grote verwachtin­gen van de routeplan­ner­mak­er. Hij noemt Tom­Tom in zijn bij­drage aan het eerste num­mer van het nieuwe peri­odiek van de Rabobank, Wijz­er”, riskant maar erg goed­koop” en denkt dat de winst vol­gend jaar 40% hoger zal liggen. Op basis daar­van komt hij tot een K/W van 13, maar de huidi­ge waarder­ing is niet zo laag, namelijk 18,9.

Het wordt pas inter­es­sant om het aan­deel (of derivat­en) te kopen wan­neer de taaie weer­stand op 38 wordt door­bro­ken. Als je al in het bez­it van het aan­deel bent, kun je eventueel wat bescherming inbouwen door een call te schri­jven, bijvoor­beeld de call maart 2007 34. Die lev­ert 2,50 op. In de komende weken kan dan blijken welke weg de routeplan­ner vol­gt, het berg­pad op, of de helling af.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.