...

Rondom 26 november een dip?

24 november 2008, 10:18 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 9 / 12 | (0)


Kijk naar de AEX van van­daag dan is een stand van 200 bin­nen bereik
als de DOWN­JONES een dip maakt op of ron­dom 26 novem­ber. Ik gebruik die datum nu wel omdat het genoemd is in een vrij te kri­j­gen nieuws­brief. Wordt DOWN­JONES echter UPJONES zal de AEX een nog een forse ral­ly lat­en zien om UPJONES in te halen. Bericht­en lezend geloof ik dat er een behoor­lijke inflatie opkomst is. Ik ben LONG op olie en zil­ver. Verder aan­de­len gekocht omdat het risi­co’s bij aan­de­len koop geringer is dan bij bijvoor­beeld tur­bo’s. Long AEX 140 kan wel gekocht wor­den maar dan met de blik op oneindig; geringe winst maar wel met een grote zek­er­heid dat er geen ver­lies gele­den zal wor­den. Ook nu weer artike­len ges­canned waarin men met een zekere trots ver­meld dat er een hoge cor­re­latie is tussen twee tij­dreek­sen. Helaas, een wiskundi­ge getal drukt alleen een kwan­titeit uit, de bijbe­horende kwaliteit zoals als dit optreedt dan ook dat’ is van een andere orde en tevens een van de moeil­ijk­ste prob­le­men. Men hanteert hier­bij, ken­nelijk, alti­jd de regel: mits resul­tat­en uit het verleden ook gelden voor de toekomst. Dat tech­nis­che analyse niet werkt blijkt wel uit de ver­schil­lende inter­pre­taties van dezelfde grafieken. Er is ook geen sprake van waarschi­jn­lijkhe­den zoals vaak gesug­gereerd wordt maar wel van een sub­jec­tieve kans­bepal­ing. Daar is niets mis mee als men zich daar maar bewust van is. Het aan­tal boeken dat geschreven is over het begrip mogelijke sit­u­atie’ kan een flat­ge­bouw vullen. Kor­tom: ik doe maar wat en ik hoop dat er een winst uitkomt rollen.

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.