...

Marzo

6 december 2006, 09:00 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)


Af en toe neem ik even wat afs­tand van het hec­tis­che lev­en op de finan­ciële mark­ten bij de open haard met een goed glas wijn en een stuk­je ger­i­jpte kaas. Mijn open haard is eigen­lijk een amerikaanse houtkachel van het merk Hearth­stone. Hij heeft echter aan de voorkant en zijkant deurt­jes die je open kunt zetten zodat je toch het effect van een open haard hebt. Ik stook er afval­hout van een trap­pen­fab­riek in en hout van bomen uit mijn eigen tuin. Maar terza­ke: Wat die wijn betre­ft vind ik de Mar­zo van de Aldi een absolute aanrader:

Gekocht bij Aldi Zoeter­meer op 4 decem­ber: 1 fles Argen­ti­jnse Mal­bec 2006 (Mar­zo).

Het etiket ver­meldt: Mar­zo Wine of Argenti­na. Mar­zo (the month of March) is the time of the har­vest in Men­doza, Argenti­na. The time of bear­ing the fruit of a year’s efforts and dreams. With the Andes moun­tains as a wit­ness, hun­dreds of men and women select each bunch of grapes, walk­ing through the vine­yards and the sun. In March we cel­e­brate Nature’fruits turn­ing them into wine. March is when our dreams come true. “ Dit gelezen hebbende zou ik graag ter plaatse een kijk­je willen nemen.

De Mar­zo wordt aan­bev­olen als: Deze dieprode wijn heeft intense aroma’s van rood fruit zoals kersen, fram­bozen en pruimen. Aan­bev­olen bij rood vlees, ger­i­jpte kazen en pastagerecht­en.” Vol­gens mij is hier­mee geen woord te veel gezegd. Ik vind de Mar­zo een heer­lijk wijn­t­je waar­van je niet zou zeggen dat hij slechts 3,29 per fles kost. De wijn wordt geïm­por­teerd door Con­cha y Toro. Op het etiket wordt ver­meld dat er sul­fi­eten zijn toegevoegd. Ik heb echter niet ook maar het ger­ing­ste schi­jn­t­je van hoofd­pi­jn kun­nen vaststellen. 


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.