...

Euro-dollar nu naar 1,64?

26 maart 2008, 19:01 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)

Waarom de FED de rente bin­nenko­rt niet zal ver­hogen is een raad­sel. Een neg­a­tive reële rente is geen aan­moedig­ing te gaan sparen. Anderz­i­jds laat ING weten dat er meer ges­paard wordt in de VS, althans ont­trokken aan aan­de­len en oblig­aties. Tja, bin­nen tien jaar twee keer belaz­erd wor­den door de aan­de­len­markt is teveel van het goede, lijkt me. 

Weer weg pen­sioen, dan maar eco­tax invo­eren? Kor­tom, of links — of recht­som, politi­ci voeren nu een ver­keerd beleid dankz­ij het feit dat zij van­tevoren luid­keels aankondig­den wat zij wilden doen en ook uitvo­eren om stem­men te trekken. Vaak onu­itvo­er­bare plan­nen. Na de olymp­is­che spe­len, pak­weg voor­jaar 2006 verwacht ik alge­hele malaise ook in Chi­na. Men heeft zichzelf op de Olym­pus geplaatst wat alleen aan Goden toekomt. Kor­tom, beschei­den­heid is een deugd en dat laat­ste is dankz­ij het Angel­sak­sisch mod­el twintig jaar gele­den onder aan­vo­er­ing van het CDA en de VVD op de vuil­nis­belt geplaatst. Ik hoor ook dat con­sul­tants voor goede salaris­sen wor­den bin­nenge­haald maar in feite niets te doen hebben want ver­keerd gep­land en bene­den hun niveau werk­end. De werke­lijkheid geeft alti­jd aan wat te wacht­en staat. Dijken ver­hogen als werkvoorzien­ing? Hoge water­standen­z­i­jn te verwacht­en en als dat nu eens niet zal gebeuren, wat gebeurt er dan met de ver­hoogde dijken? Bli­jven die sta­biel? Ik heb met calls gegokt op een sti­jging tot aan het jaar 2009. Denken dat alles tech­nisch op te lossen is, .zal eindi­gen in een dra­ma. Wat te denken van stagflatie gevol­gd door deflatie? 

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.