...

DOWNJONES 6000 ipv 6500?

24 februari 2009, 09:28 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 9 / 12 | (0)

Het koers­doel van 6000=7500−(90007500) heb ik al een paar keer bin­nengekre­gen van Col­in Twig­gs, iemand die redelijk nuchter beleg­gingsza­k­en benadert. 


.
Een min­i­maal koers­doel van pak­weg 6500, namelijk voor de maand maart bij een 80% devi­atie van 1205, is op een andere manier afgegeven. Er is dan ook ruimte voor het doel van 6200 want dat valt dan nog ongeveer bin­nen de 90% gren­zen. Lager kan het niet ten­z­ij men blind is voor de maatschap­pelijke con­se­quen­ties zoals men dat ook was bij die te hoge oliepri­jzen. Het gemid­delde voor deze maand maart is dan ongeveer 7700. Deze doe­len had ik gewoon op mijn gevoel uit de grafieken gehaald. Echter, wat nu plaatsvin­dt is eerder een stri­jd om de macht tussen cen­trale banken en spec­u­lanten. Men speculeert ING weg om te lat­en zien wie de machtig­ste is, meer niet maar wel onver­ant­wo­ordeljk van de kant van beleg­gers. Gezien de omstandighe­den en de maa­trege­len die de poli­tiek noodged­won­gen moest nemen kan men ervan uit­gaan dat die maa­trege­len afdoend zijn. Wat men nu op de beurs doet is onver­ant­wo­ordeljk te noe­men en daarom geloof ik nu niet meer dat de dal­ing nog grot­er zal wor­den behalve dan in de ogen van beurs­gu­ru’s die naar Azië(Singapore) gevlucht zijn want men neemt niet de ver­ant­wo­ordelijkheid op zich, zich in te zetten voor de maatschap­pij anders dan han­de­len om het geld.

Over nation­al­isatie gespro­ken. Het is leuk te lezen dat beleg­gers en aan­hang­ers van ´de vri­je markt´willen nation­alis­eren en eventueel in de verkoop aan Chi­na. Kor­tom, er is paniek en dus reden om te kopen. 

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.