...

Beursonwijsheden 7,'' de oplichter''

26 maart 2006, 09:00 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 9 / 12 | (0)


Beur­son­wi­jshe­den 7, “de oplichter”
In gesprek rak­end kreeg ik te horen dat Polen uit­ge­brande auto’s van de vorige Franse opstand voor een habbekrats opkocht­en, op een slinkse manier van de RDW nieuwe ken­tekens kre­gen die uit­er­aard gebruikt wer­den om gestolen auto’s van een geldig nieuw num­mer te voorzien. De wrakken wer­den als sch­root verkocht. Of men is onnozel­er dan ik ben of men heeft of had con­nec­ties bin­nen het RDW, anders kan ik niet verk­laren dat men zoi­ets voor elka­ar kri­jgt. Het deed mij denken aan ‘de Nige­ri­aan’ die een ken­nis in de auto­branche oplichtte en wel op een typ­is­che Nige­ri­aanse manier: mis­bruik mak­en van de Hol­landse manier van handelen. 
Mijn advies is: dri­jf geen han­del met Nige­ri­anen of West-Afrika­nen. Doet u het wel dan zijn of de cheques vals of het geld is vals of beloftes zijn vals. Kor­tom, wantrouw tot­dat het tegen­deel is bewezen. Deze stel­regel moet men ook toepassen bij adver­ten­ties op web­sites waar­bij investerin­gen gedaan wor­den met een niet al te hoog ren­de­ment is mij gebleken bij een steekproef.. Hoe­zo cor­rupt Chi­na? Ned­er­land niet? Slechte resul­tat­en ver­doeze­len is veel voorkomende eigen­schap. Bericht­en over Getron­ics gelezen. Ik heb geen geld meer anders zou ik tur­bo short Getron­ics hebben gekocht, in plaats daar­van zijn mijn laat­ste euro’s uit­gegeven aan een put dec2008 12 euro Else­vi­er omdat ik ook negatieve vooruitzicht­en in de komende twee jaar heb gelezen over dat bedri­jf. Die negatieve bericht­en kan iedereen ont­van­gen die dat wil. Waarom kocht Else­vi­er vorige week zoveel eigen aan­de­len in? 

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.