...

Algemeen gesproken

28 augustus 2006, 09:00 | US Markets Redactie | leestijd: 2 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)


Een Dell van een com­put­er. Het is te begri­jpen waarom het aan­deel Dell gekelderd is. De ser­vice is rigide goed geor­gan­iseerd. Het is zoi­ets als door­drin­gen in het hart van het Krem­lin alwaar Poet­in dan bepaalt of een prob­leem ook een prob­leem is. Voor een lap­top van 800 euro zijn intussen naar schat­ting 800 euro onkosten gemaakt, waar­van zek­er 50 euro tele­foonkosten op naam van de lap­topeige­naar, afgezien van arbei­d­sti­jd, en de rest aan niet begri­jpende tele­mon­teurs en echte mon­teurs plus gekre­gen nieuwe onderde­len, om uitein­delijk vast te stellen dat de router niet aansluit bij de door Dell geleverde stan­daar­den. Dat is wat ik zo vaak lees over de IT wereld. Het is zoi­ets als een auto aflev­eren die niet rijdt omdat de ban­den niet passen op het wiel­frame. Het is ook onbe­gri­jpelijk dat Dell geen loon uit­keert in zo een geval aan de lap­topeige­naar omdat de oploss­ing van het lap­top prob­leem Dell inzicht heeft gegeven in het eigen func­tioneren en boven­di­en inzicht in het ontwerp van hun lap­tops. Pro­fes­sionele con­sul­tants zijn aan­merke­lijk duur­der. Trouwens, adviezen aan Dell van pro­fes­sionele IT’ers werd honend of boos in de wind geslagen! 
Waarom bli­jft de AEX als­maar dri­jven op 465? Wacht­en op cijfers uit de V.S.? Onzin. Er zijn V.S.-cijfers die een ‘neerwaartse cor­rec­tie’ aankondi­gen in economis­che activiteit­en. Ken­nelijk zijn er mil­jar­den euro’s vrij gekomen om te beleggen òf men richt zich zo langza­mer­hand op de E.U. omdat bedri­jven intussen daar hun win­sten van­daan halen. Als ik bericht­en op de t.v. goed heb onthouden was de aan­leg van de Betuwe spoor­li­jn een opzet om aansluit­ing te kri­j­gen met een nog uit te bouwen Europese spoor­we­gen­net. Toch wordt er nog niet geïnvesteerd in die spoor­li­jn. Maakt Brus­sel geen haast? Tenslotte is Brus­sel de EU
De grafiek van de AEX bek­ijk­end con­vergeert het weer eens en dat betekent dat er een neer­waartse cor­rec­tie aankomt. De con­ver­gen­tie eindigt zo ongeveer bij 480 – 500. Ã’f dat gehaald wordt valt te bezien, er zijn teveel onzek­er­he­den die bli­jven bestaan tot­dat de eerste beste bedri­jf­s­re­sul­tat­en naar buiten komen. De AEX verder opdri­jven kan beteke­nen dat men nog brood ziet in hogere aandelenkoersen. 

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.