Nieuwsbrief 25 maart 2004 met een TA van de Dow Jones en een analyse van de Transport sector.
|
|
Nieuwsbrief 25 maart 2004 |
 |
Naar de site |
 |
Member Services Login |
|
|
Technische conditie markt:
Nu de Dow Jones de 10.000 pnt test en de Nasdaq op het 200-daags gemiddelde stoot kan de markt via een herstel enkele mooie targets opzoeken. De Dow Jones liet sinds de top al 750 pnt liggen, de Nasdaq verloor vanaf de top op 2155 pnt ongeveer 250 pnt. De S&P 500 staat rond de 1090 pnt reeds 75 pnt onder de top die begin deze maand werd gemaakt. De eerste golfbeweging omlaag kan door het bereiken van enkele belangrijke steunlijnen klaar zijn zodat er bij een herstel 30 tot 50% van de daling kan worden terug genomen. Bij de Dow Jones kan dit tussen de 250 a 370 pnt worden met als targets een Dow Jones tussen de 10.250 en 10.370 pnt, bij de S&P 500 wordt dit dan tussen de 25 en 40 pnt zodat de index tussen de 1115 en 1130 pnt kan uitkomen. De Nasdaq kan dan met 80 tot 120 pnt herstellen, de targets worden dan 1980 of 2020 pnt. Vanaf de genoemde niveaus kan de 2e ronde van start gaan met nieuwe lows in de downtrend. De semiconductor index speelt hier ook een grote rol bij, deze index zal bij de techsector de kar moeten trekken. Door de daling vanaf de top op 560 pnt tot de voorlopige bodem op 453 pnt ligt er een verschil van 107 pnt, daar 30 of 50% van wordt er mogelijk 35 tot 50 pnt herstelt wat de index tussen de 490 en 505 pnt kan brengen. Via de chartservice hebben we dan ook over het algemeen semiconductor fondsen (5) long gekozen omdat daar de meeste winst mee kan worden behaald. Ook op Euronext hebben we reeds 3 long posities op genomen om dit herstel mee te nemen.
In Europa kwam de AEX op 323 pnt terecht zodat er vanaf de top nu 42 pnt werden ingeleverd. Als we de 30-50% regel hierop toepassen dan kan de AEX 15 a 21 pnt herstellen ofwel tot 338 of 344 pnt. Rond de 340 pnt kunnen we dan weer omlaag kijken. De Xetra DAX laat bijna 500 pnt liggen zodat we hier een herstel kunnen verwachten tussen de 170 en 250 pnt. De targets worden dan mogelijk 3870 of 3950 pnt.
Gedurende de afgelopen dagen werden er via zowel de chartservice en de Index Trading Service meerdere posities opgenomen. Ook werden er posities met een mooie winst gesloten de afgelopen dagen. U kunt zich uiteraard inschrijven voor deze services via de website www.usmarkets.nl of via de aanbieding in deze nieuwsbrief.
Guy Boscart,
|
|
|
De chart service biedt u:
- Complete tradersplannen US aandelen en trackers zowel LONG en SHORT.
- Traders plannen Euronext aandelen.
- Toegang tot Members website.
- Meerdere malen per week
sector- en markt analyses met duidelijke charts.
- Proef 3 maand 25 Euro
- Proef 6 maand 45 Euro
- Aanbieding 15 maand (tot 1 juni 2005) voor 99 Euro



|
| |
|
|
 |
|
|
|
|
|
Xetra Dax Index AEX Index S&P 500 Index Nasdaq Composite Semiconductor Index | |
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |
|
|
Technische Analyse
Dow Jones Industrials ($INDU): Slot 10.048 pnt
Na de daling tot onder eerst de 10.400 en later de 10.350 pnt kwam de Dow Jones zoals verwacht in de problemen. De index kwam zelfs al 2 keer op de 10.000 pnt grens terecht om vanaf die steun op te veren. De daling vanaf de toppen die in februari werden gemaakt bedraagd nu al 750 pnt. De lange uptrend werd al gebroken toen de Dow Jones onder de zone 10.400~10.350 pnt terecht kwam, deze daling lijkt dan ook voor het eerst sinds de start van de rally begin maart 2003 echt door te zetten. Nu de uptrend werd onderbroken en de stuwende kracht volledig aan het wegvallen is moeten we ons opmaken voor mogelijk een langere periode van dalingen. Hopelijk gebeurd deze daling met impulsen zodat er makkelijk op kan worden gehandeld, men kan dan uitrekenen waar de in- en uitstappunten komen te liggen. De 10.000 pnt grens kan de Dow Jones nu nog even opvangen, bij een herstel kunnen de 10.250 of 10.350 pnt mooie targets worden waar de index naar toe kan op redelijk korte termijn. In een 2e fase kan de Dow Jones richting de 9900 en later zelfs tot de 9500 pnt. Dit verloop vindt alleen plaats indien de genoemde weerstandszones niet worden doorbroken. Pas bij een duidelijk slot boven de 10.350 en liever nog boven de 10.500 pnt krijgen we een uitbraak, de toppen kunnen dan weer worden opgezocht. Toch verwacht ik niet dat de index genoeg power zal hebben om boven die 10.350 pnt te breken, dit vooral door de zeer zwakke conditie waar de markt zich nu in bevind.
Via de index trading service handelen we ook op o.a. op de S&P 500, Xetra DAX, Nasdaq 100 en de Euro STOXX 50. U kunt nu als proef inschrijven om voor 3 maand de SMS signalen te ontvangen voor 150 Euro. Schrijf u in via de website www.usmarkets.nl waar u ook diverse nieuwe analyses kunt bekijken.
|
|
|

 |
De Dow Jones raakt de 10.000 pnt aan om vanaf die steun te herstellen. We letten nu eerst op de 10.250 en later op de 10.350 pnt als weerstand. Onder de 10K en zeker onder de 9900 pnt ziet het er slecht uit voor de Dow. | |
|
| |
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AMR Corp. CSX Corp. Norfolk Southern Fedex Corp. Union Pacific | |
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |
|
|
Technische analyse Transport Index
Transport Index ($DJT): Slot 2761 pnt
De transport sector daalt sinds de top eind januari al met ruim 350 pnt ofwel met meer dan 11%. De lagere toppen die bij elk herstel worden gemaakt laten nu een weerstandslijn zien die rond de 2800~2810 pnt uitkomt. Deze weerstand wordt samen met het belangrijke 200-daags gemiddelde dat rond de 2760 pnt uitkomt worden de komende dagen de harde lijnen. Mocht de index definitief onder het 200-MA dalen dan kan de daling continueren richting de 2700 en lager. Boven de 2800 pnt kan de index via een herstel oplopen tot de 2900 pnt waar nu het 50-daags gemiddelde uitkomt. De uptrend werd eind januari duidelijk onderbroken met als gevolg de grote daling die nu aan de gang is. De trend die aan het veranderen is van positief naar negatief met lagere toppen en lagere bodems kan ervoor zorgen dat er op midlange termijn diepere bodems worden gemaakt. Het is moeilijk om hierop te anticiperen met long posities maar gezien de indicatoren oversold staan kan er via een kort maar krachtig herstel bij deze sector op korte termijn winst worden gemaakt. Voor AEX handelaren denk ik hierbij vooral op KLM dat even sterk kan opveren vanaf de 15,5 Euro, daarover werd er een tradersplan via de chartservice verzonden. Toch is de kans groot dat na het korte herstel de verkoopdruk opnieuw op gang komt om zo de 200-MA lijn definitief te doorbreken.
Via de chartservice/ members service worden er volgende week enkele transport aandelen technisch besproken met hun charts en targets. U kunt zich uiteraard opgeven voor deze service conform de aanbiedingen. Zie ook de website www.usmarkets.nl . |
|
|

 |
Deze index staat rond het 200-daags gemiddelde, in juni en juli vorig jaar werd op die MA-lijn steun gevonden. Onder de 2750 pnt ziet het er slecht uit voor deze index. Een slot boven de 2820 pnt kan dan weer voor wat rust zorgen. |
|

|
| |
|
|
| |
© Copyright 2004 Guy Boscart
Deze nieuwsbrief is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor verliezen die u maakt ten gevolge van het gebruiken van de informatie via deze nieuwsbrief voor uw beleggingsbeslissingen.
Voor alle info hierover raadpleeg de
disclaimer.
Afmelden voor deze nieuwsbrief kan via
www.usmarkets.nl
|