...

TA - Vive la France

12 juni 2020, 08:00 | Mister Jordan | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (1)

In plaats van Ameri­ka, Duit­s­land en Ned­er­land is van­daag Frankrijk aan de beurt. We begin­nen met de Franse index, de CAC 40. Daar­na analy­seren we de impact van het virus op drie cri­sis gevoelige Franse aan­de­len, hier­bij kijken we ook of dit kansen met zich meebrengt. 


CAC 40

De Franse en Ned­er­landse index ver­to­nen ver­schil­lende gelijkenis­sen. Net als bij de CRASH van de AEX ver­loor de CAC 40 bij­na 40% aan waarde. Op 25 mei brak de koers, net als bij de AEX, uit aan de boven­z­i­jde van de zijwaartse trend. Ruim twee maan­den bewoog de koers zich tussen 4150 en 4560. Twee weken lang wist de index hoger top­pen en hogere bodems neer te zetten. Wat ik mijzelf afvroeg, is dit wel reëel gezien de huidi­ge economis­che sit­u­atie. 11 mei werd de trendli­jn mid­dels een gap neer­waarts gebro­ken. De weg naar de 4560 grens ligt op dit moment open. 


Uni­bail-Rodam­co-West­field

Nadat Uni­bail de WEDGE opwaarts had gebro­ken was het aardig op weg om zich weer in het neer­waartse trend­kanaal te tre­den. Het luk­te het aan­deel niet om dit waar te mak­en, net aan de onderz­i­jde van dit kanaal ket­ste het af. De weg omlaag werd ingezet en werd opgevan­gen door de MA 2050. Dit betek­end dat er ruimte richt­ing de 45 — 41 EUR zone ligt. Aangezien deze bodem meer­maals is getest ligt er wellicht een long posi­tie in het ver­schi­et vanaf de 41 EUR grens.


Air­bus

Lucht­vaart bedri­jven wer­den tij­dens de CRASH hard getrof­fen. Air­bus leed ongeveer 65% ver­lies. Sinds dien bewoog de koers zich bin­nen een trad­ing range tussen de 49 — 64 EUR zone. Op 3 juni brak de koers uit aarde bovenkant van de range. De uit­braak richt­ing de 81 EUR was niet van lange duur. De eerste test ligt neer­waarts op de 64 EUR. Als deze weer­stand­sli­jn wordt gebro­ken kan de koers weer in de bek­ende trad­ing range terecht komen. 

BNP Paribas

De koers van BNP Paribas is enigszins vergelijk­baar met de het ver­loop van Air­bus. Sinds de CRASH beweegt de pri­js zich in een zijwaarts kanaal. Eind mei brak de koers uit naar de 40 EUR maar wist dit niet vast te houden. Een short posi­tie met als koers­doel de 31 EUR is mogelijk. Op dit pri­js­niveau treedt de eerste horde op, namelijk de boven­z­i­jde van de eerdere trad­ing range. 


Con­clusie

Bin­nen de Franse markt ben ik qua mogelijkhe­den het meest posi­tief gestemd over Uni­bail en Air­bus. Bij Uni­bail zie ik een mogelijkheid voor een short posi­tie met als koers­doel de 45 — 50 EUR. Aangezien dit pri­js­niveau meer­maals is getest kan het rond dit niveau omgezet wor­den in een long posi­tie. Daar­naast zie ik mogelijkhe­den voor een short­posi­tie in Air­bus. De eerste neer­waartse horde ligt naar mijn inziens op de 64 EUR grens. Als de koers deze grens weet te door­breken ligt de weg naar de onderkant van de trad­ing range (49 EUR) open. 


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.