...

TA verzoek - Nikola, Hyliion en Hyzon

26 mei 2021, 21:48 | Mister Jordan | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Op ver­zoek van Anil bek­ijken we van­daag twee inter­es­sante aan­de­len, namelijk Niko­la en Hyli­ion. Twee bedri­jven waar­bij het belan­grijk­ste prod­uct trucks zijn welke op elek­triciteit, gas en water­stof rij­den. Klaar voor de toekomst (met min­der CO2 uit­stoot) zou u denken, maar hoe staan de charts erbij?

Hyzon vind ik niet terug op de beurs. Dus Anil als je over een tick­er sym­bol beschikt hoor ik het graag.


Niko­la


Niko­la werd net zoals Nio ook wel de Tes­la Killer’ of de nieuwe Tes­la’ genoemd. Als u op Niko­la zoekt zult u heel veel inter­es­sante artikels langs zien komen. De onder­w­er­pen ver­schillen van suc­cesvolle beurs­gang, fraude, mis­lei­d­ing en zelfs de SEC wordt genoemd. Een saai aan­deel is het zek­er niet. 

Op de boven­staande dagchart kunt u de volatiliteit goed terugzien. Het aan­deel maak­te aan het begin van de Coro­na cri­sis een duizel­ing­wekkende ral­ly mee. Het begon ongeveer bij de 10 USD en eindigde net iets boven de 90 USD. Vanaf dat moment kre­gen de investeerders hoogtevrees. Win­st­ne­min­gen i.c.m. negatieve nieuws­bericht­en druk­te de koers. Stap voor stap werd het aan­deel lager gezien met een aan­tal opwaartse spikes.


We zoomen even in op de chart. De afgelopen maan­den bli­jft het sen­ti­ment negatief. Met de blauwe lij­nen heb ik een neer­waartse’ oftewel falling’ WEDGE. Vol­gens de the­o­rieboeken kan dit als een rever­sal patroon’ wor­den gezien wan­neer de koers aan de bovenkant uit­breekt. Zover wil ik nog niet op de zak­en vooruit lopen. Naar mijn inziens is het op de korte ter­mi­jn belan­grijk dat de weer­stand op 13,70 USD gebro­ken wordt. Het aan­deel heeft veel imagoschade opgelopen maar is zek­er nog niet klaar op de beurs.

Hyli­ion


Hyli­ion is een tegen­hang­er van Niko­la. Het belan­grijk­ste prod­uct is een truck welke op gas rijdt. In tegen­stelling tot Niko­la waar­bij de trucks op Elec­tra en water­stof moeten gaan rij­den. Net als bij de eerste analyse weer een enerverende chart. De ral­ly begon juni 2020 wederom op 10 USD en wist net niet de 60 USD aan te tikken. Het aan­deel wist een korte tijd rond de 50 USD bewe­gen tot­dat de win­st­ne­min­gen op gang kwa­men. Het gevolg was een crash van ‑67% bin­nen nog geen volledi­ge handelsmaand. 


Wan­neer we inzoomen op de dagchart zie ik eigen­lijk twee belan­grijke niveaus. In april en mei van dit jaar vond de keurs ste­un op de ste­un­li­jn ter hoogte van de 7,75 USD. Dit zouden de eerste sig­nalen van bodemvorm­ing kun­nen zijn, het is nog te vroeg om dit te kun­nen beves­ti­gen. Een eventuele derde hertest van dit niveau zou een eventuele beves­tig­ing kun­nen zijn.

Vanaf de dubbele test beweegt het aan­deel eigen­lijk zijwaarts. Wat tevens ook als posi­tief opgevat kan wor­den is de opwaartse breuk van het 20-daags en 50-daags gemid­delde (groene en rode lijn) dit betek­end dat de koers weer licht aan het klim­men is. 

Het vol­gende koers­doel ligt op de 15,30 USD. Een aan­tal maan­den (tussen decem­ber en maart) heeft dit niveau als ste­un gedi­end. Nog een lange weg te gaan, maar de eerste posi­tieve sig­nalen zijn er. 

Dis­claimer

De infor­matie is niet bedoeld als beleg­gingsad­vies of als aan­bevel­ing tot het doen van bepaalde beleg­gin­gen of aankopen. Indi­en u gebruik maakt van de ver­strek­te infor­matie doet u dat voor eigen reken­ing en risico.

Mis­ter Jor­dan heeft geen posi­tie in de bovenge­noemde aandelen.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »

2 comments

27 mei 2021, 22:47

Mister Bluesky ik neem het verzoek mee in de analyse van aanstaande maandag.

(1)
27 mei 2021, 17:03

Ik krijg kop noch staart aan Prosus. Zo een onderwaardering maar het beweegt quasi niet meer. Misschien kan de technische analyse helpen. Alvast bedankt.

(1)
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.