...

TA United en Delta Airlines, Lufthansa, Air France, AEX en Bel-20

30 januari 2025, 19:34 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Ik ga met u kijken of vier lucht­vaart­maatschap­pi­jen er tech­nisch exact het­zelfde bijliggen. De vier vul ik aan met twee indices.



Bel-20:

Ik heb vrij veel koers­da­ta op de dag­grafiek van de Bel-20 gepropt. Ik wilde namelijk lat­en zien waar de groene sti­j­gende trendli­jn zijn oor­sprong had. Als ik een boek over tech­nis­che analyse zou schri­jven en ik zou (sti­j­gende) trendli­j­nen behan­de­len, dan zou deze lijn zek­er het boek halen! Op een haar na perfect.

Verder heb ik de hor­i­zon­tale trad­in­grange getek­end waarbin­nen de koers nu al sinds begin sep­tem­ber 2024 zijwaarts gaat. Het (neer­waartse) uit­stap­je in novem­ber 2024 werd door de sti­j­gende trendli­jn opgevangen.

Ik zou long bli­jven zit­ten, uit­er­aard met een stop.

AEX:

Bij de AEX laat ik pre­cies even­veel koers­da­ta zien als bij de Bel-20. Zodoende kunt u mooi vergelijken en eventuele overeenkom­sten en ver­schillen zoeken.

Hier heb ik een paarse sti­j­gende trendli­jn getek­end, maar die zou mijn the­o­rieboek niet halen, die van de Bel­gis­che index is sim­pel­weg mooier. De laat­ste dagen zit de AEX aardig in de lift en lijkt een aan­val in te willen gaan zetten op het rode weer­stand­sli­jn­t­je. Met de sterke sti­jging van van­daag (don­derdag) lijkt een ges­laagde poging aanstaande. We houden de AEX in de gaten.

Bericht van Guy Boscart:

Aan­bied­ing abon­nement:
We hebben wat nieuwe posi­ties opgenomen bij Guy Trad­ing, Sys­teem Trad­ing en Polleke Trad­ing. We starten het jaar goed op met over­al al meer dan 10% winst.

De posi­ties die we opne­men kunt u vol­gen, dat kan door lid te wor­den via de nieuwe aan­bied­ing, nu voor 35 tot 1 APRIL 2025, dan ont­vangt u 2 maan­den onze exclusieve ser­vice voor de leden.

Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop

Bek­ijk de nieuwe videoblog via https://​youtu​.be/​K​s​Y​-​1​x​OT8wA

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Lufthansa:

Behalve het paarse sti­j­gende trendli­jn­t­je heb ik besloten geen lij­nen te trekken. De grafiek is redelijk war­rig en een echte trend ont­breekt. Op de korte ter­mi­jn staat er natu­urlijk wel een redelijk mooi opwaarts trendje.

Heeft u Lufthansa in de porte­feuille dan zou ik wel bli­jven zit­ten. Zek­er zolang de koers boven het paarse lijn­t­je weet te blijven.

Air France-KLM:

Als de grafiek van Lufthansa al war­rig is dan is die van Air France dat hele­maal. Ik heb zelfs een oncon­ven­tionele lijn getrokken, in de tech­nis­che analyse niet gebruike­lijk. Dat is een trendli­jn over enkele bodems. Voor de rest trek ik geen lijnen.

Ligt de grafiek er dan heel slecht bij? Née, wat mij betre­ft niet, maar de grafiek nodigt mij op dit moment zek­er niet uit te kopen. Als ik naar een trade zou zoeken dan zou ik mor­gen of maandag terugkomen. Voor nu niet interessant.

Delta Air­lines:

De koers van Delta Air­lines gaat bij­na van de chart af! Het aan­deel is met een mooie sti­jging bezig. Van het war­rige ver­haal bij Air France en Lufthansa is hier niets te zien. 

Is het alle­maal hosan­na en valt er geen kant­teken­ing te plaat­sen? Jawel, ik heb er een en dat is de negatieve diver­gen­tie bij de RSI. De koers­grafiek zelf is lei­dend, maar ik kijk alti­jd met een schuin oog naar de RSI. Dat is in dit geval een puz­zlestuk­je dat niet bij de sti­jging past. Als ik long zou zit­ten dan zou ik naar een vol­gend puz­zlestuk­je zoeken.

Unit­ed Air­lines:

Unit­ed is in grote lij­nen het­zelfde ver­haal als Delta. Een mooie sti­jging boven de in dit geval groene sti­j­gende trendli­jn in com­bi­natie met een negatieve diver­gen­tie bij de RSI.

Mocht ik Unit­ed Air­lines in mijn porte­feuille hebben dan zou ik 100% zek­er bli­jven zit­ten. Ik zou het puz­zlestuk­je dat niet past (de RSI) zek­er tellen en op mijn qui vive zijn voor een eventueel vol­gend niet passend puzzlestukje.

++++
Zit uw aandeel/​index/​edel­metaal er niet bij? Vraag hem direct aan!
++++

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.