...

TA Tesla, Cameco, BESI, Adyen, AEX en AMG

9 februari 2025, 22:55 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Deze col­umn staat bol van de ver­zoeken. Maar lief­st 5 grafieken zijn op ver­zoek. Ik heb er zelf de AEX aan toegevoegd.



Tes­la op ver­zoek van Mis­ter bluesky:

De kans was redelijk groot dat Tes­la opwaarts uit de driehoek gevor­md door de rode en blauwe trendli­j­nen zou breken. Het aan­deel had andere plan­nen en brak juist aan de onderkant uit de driehoek. Daarmee staat er een lagere top en lagere bodem. Voor Tes­la is het komende beur­sweek van groot belang dat de hor­i­zon­tale ste­un­li­jn het gaat houden, anders zijn we verder van huis. Mocht de groene ste­un sneu­ve­len dan kan er zo een extra 35 dol­lar van de koers af. 

Came­co op ver­zoek van Mis­ter bluesky:

Bin­nen een inmid­dels redelijk dal­end trend­kanaal lijkt de koers nu even pas op de plaats te mak­en. Met een uit­slag van ongeveer 5 dol­lar gaat het op en neer. De oran­je lijn lijkt daar aan de onderz­i­jde een redelijke rol in te spe­len.

Toch ben ik er op moment van schri­jven nog niet zo van over­tu­igd dat de oran­je (steun)lijn het gaat houden. Vinger aan de pols dus bij Came­co Corporation.

BESI op ver­zoek van Mis­ter bluesky:

Deze grafiek vind ik mooi daar de voor­ma­lige gap weer een rol speelt. Een negatieve rol weliswaar, maar dat maakt het niet min­der inter­es­sant. Wat bedoel ik?

Op 27 jan­u­ari klet­ter­de de koers van BESI naar bene­den. Op die bewuste dag lag de High van de dag, jawel, aan de onderz­i­jde van de gap. De gap van juli 2024 wel te ver­staan, visueel gemaakt met de rode balk. De koers zak­te ver­vol­gens verder weg om al snel weer op te veren tot aan, yes, de onderz­i­jde van de gap, zie de rode pijl. Onder de gap staat inmid­dels een lagere top en lagere bodem. Rond de slotko­ers van afgelopen vri­jdag ligt een ste­un­t­je. Of die ste­un sterk genoeg is gaan we komende beur­sweek zien.

Bericht van Guy Boscart:

We kun­nen begin­nen met het selecteren welke indices we mogelijk gaan opne­men, dat kan mogelijk deze week al.

De posi­ties die we opne­men kunt u vol­gen, dat kan door lid te wor­den via de nieuwe aan­bied­ing, nu voor 35 tot 1 APRIL 2025, dan ont­vangt u 2 maan­den onze exclusieve ser­vice voor de leden.

Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop

Adyen op ver­zoek van Mis­ter bluesky:

Adyen zit aardig in de lift, een nog niet zo heel mooi sti­j­gend trend­kanaal geeft de sti­j­gende trend aan. Verder heb ik over recente bodems de blauwe sti­j­gende trendli­jn getek­end. De sti­jging stokt op dit moment bij de rode hor­i­zon­tale weer­stan­dli­jn. Die lijn ligt over een top in april van vorig jaar.

Kijk­end naar deze dag­grafiek schat ik de kans redelijk groot in dat de rode weer­stand opwaarts uitgenomen gaat worden.

AEX:

De bulls en de bears zijn ter hoogte van de rode weer­stan­dli­jn ste­vig met elka­ar in gevecht. Gaat het tot een opwaartse uit­braak komen of niet? Gerek­end vanaf de bodem eind 2024 staan er hogere bodems en hogere top­pen. Ik denk dat dat een ver­volg gaat kri­j­gen en dat de AEX opwaarts door de rode weer­stand gaat. Ik denk zelfs komende beur­sweek al.

AMG op ver­zoek van Mis­ter bluesky:

Bin­nen een nieuw getek­end dal­end trend­kanaal is iets posi­tiefs te melden. De koers van AMG heeft ste­un gevon­den op de groene hor­i­zon­tale ste­un. Alles leuk en wel, de koers bevin­dt zich nog steeds bin­nen het dal­ende trend­kanaal. Dus als het de koers niet lukt opwaarts uit het trend­kanaal te breken, dan gaat het vroeg of laat op een nieuwe test van de groene ste­un aankomen. En die eventuele vol­gende keer is het geen dubbele ste­un. De groene lijn ligt dan duidelijk boven het niveau van de onderz­i­jde trendkanaal.

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.