...

TA Tesla, Akzo, Beneteau, Barco, Recticel en Dieteren

3 januari 2023, 00:11 | Marcel Bronner | leestijd: 5 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Leuk om direct al zoveel ver­zoeken bin­nen te kri­j­gen. Met als gevolg dat ik ze van­daag niet alle­maal kan behan­de­len. Wat in het vat zit verzu­urt niet zullen we maar zeggen. Welkom allemaal.


Hieron­der een bericht van Guy Boscart:

Schri­jf u in tot 1 MAART 2023 voor €35 via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop en dan staat u zo snel mogelijk op onze lijst met leden …

Bar­co op ver­zoek van lez­er poull:


Als ik de weergegeven koers­da­ta bek­ijk dan zit er wel iets van een licht sti­j­gende trend in. Ik kon dus niet nalat­en de sti­j­gende trendli­jn te tekenen.

Over de koersen van de laat­ste lat­en we zeggen twee maan­den kan ik een sti­j­gend trend­kanaalt­je teke­nen. Bin­nen dat kanaalt­je is Bar­co nu bij de rode hor­i­zon­tale weer­stand­sli­jn aangekomen. Dat wordt een geval­let­je Do or Die voor Bar­co. Voor een verdere oplev­ing van de koers zal het aan­deel toch echt door die rode lijn moeten.

Zit u long bli­jf dan zit­ten en kijk waar uw stop komt.

Beneteau op ver­zoek van lez­er PeterDS:

Decem­ber was nog maat koud begonnen en toen dacht Beneteau: Kom, ik heb er zin in!” Met als gevolg dat de koers als een raket omhoog ging. U ziet zelfs een gap. 

Wellicht dat er meer in het vat zit, kijk maar eens naar het vlagget­je. De koers is daar opwaarts uit­ge­bro­ken en dat betekent dat er nog eens zo’n sti­jging mogelijk zou zijn. Beneteau moet dan wel eerst de rode weer­stand­sli­jn opzoeken. En niet alleen opzoeken maar ook nog opwaarts uit­ne­men! Bli­jf long zit­ten met een (trail­ing) stop,

Rec­ti­cel op ver­zoek van lez­er poull:

Dit kan wel eens een klassieke draai wor­den, uit de boekjes.

Na een mooie top in april 2022 ziet u het aan­deel wegza­kken met twee duidelijke lagere top­pen en twee duidelijke lagere bodems. De tweede was in sep­tem­ber vorig jaar. Dan ziet u onder de blauwe hor­i­zon­tale lijn dat de koers niet meer echt verder zakt en zijwaarts tot zelfs licht opwaarts gaat bewe­gen. En dan hebben we van­daag. Althans, voor mij hier, voor u hoogst­waarschi­jn­lijk al gis­teren. De koers is zo moedig om de kop boven het maaiveld uit te steken, zie de opwaartse door­braak van de hor­i­zon­tale weer­stand­sli­jn. Van Rec­ti­cel mogen we zodoende meer verwacht­en. Voor de derde keer vanavond schri­jf ik om te bli­jven zit­ten, met die stop, jawel. 

Akzo op ver­zoek van lez­er Mis­ter bluesky:

Tot een vierde keer bli­jf zit­ten met een stop gaat het bij Akzo niet komen…of miss­chien toch wel? 

Na de oplev­ing van sep­tem­ber tot novem­ber hebben we Akzo alleen maar zien dalen. Rechts op de grafiek zien we dat de paarse dal­ende trendli­jn uit het verleden de koers opvangt. De laat­ste weken gaan we dus meer zijwaarts dan naar bene­den. Op dit moment kan ik dus schri­jven bli­jf zit­ten met een stop. Kopen zou wat anders zijn, dat kan ik nu echt niet schri­jven. Daar­voor zou de koers opwaarts door het rode weer­stand­sli­jn­t­je moeten breken. Het­geen slechts een spec­u­latieve koop zou opleveren.

Dieteren op ver­zoek van lez­er poull:

Dit is het derde ver­zoek van lez­er poull en voor vanavond de laat­ste, de rest vol­gt een vol­gende keer. Voor de vijfde keer vanavond kan ik schri­jven bli­jf (met een stop) zit­ten. Boven de paarse trendli­jn is de koers van Dieteren namelijk lekker bezig met een serie hogere bodems en hogere toppen.

We gaan kijken of het ide­ale sce­nario uit wil komen. Dat zou zijn dat de koers boven de paarse lijn bli­jft én door het rode hor­i­zon­tale weer­stand­sli­jn­t­je breekt. Een strakke stop kan liggen bij het neer­waarts door­breken van de paarse trendli­jn en een stop met wat meer ruimte onder het bodem­p­je van eind vorig jaar.

Tes­la:

Graag zou ik voor de zes­de keer op rij schri­jven om te bli­jven zit­ten, maar bij Tes­la lukt dat echt niet. Bin­nen het rode dal­ende trend­kanaal gaat het lager en lager. En ja, diegene die opmerkt dat het geen schit­terend dal­end trend­kanaal is…u heeft gelijk.

Nu wordt het grap­pig, want ik denk dat het aan­deel iets kan her­stellen. Dan kan ik toch nog schri­jven om long te bli­jven zit­ten. Met een hele zware nadruk op die stop, want ik denk dat het uitein­delijk nog lager kan. Daar zouden we in ieder geval reken­ing mee moeten houden.

Ik zie u don­derdag met de rest van de ver­zoeken. Laat dat nie­mand weer­houden om nog meer ver­zoeken in te dienen! 

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »

1 comment

6 januari 2023, 15:55

Kunt u een korte update geven van nasdaq 100, AMG en Akzo. Vooral AMG is interessant aangezien ze uit de wedge zijn gevallen. 33 lijkt wel een mogelijke bodem te zijn of vergis ik me? Bedankt.

(0)
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.