...

TA "Short": General Dynamics (meerdere timeframes)

18 september 2024, 00:39 | Marcel Bronner | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)

In de vorige analyse ref­er­eerde ik er al aan. Ik wilde een Short mak­en met alleen Gen­er­al Dynam­ics. Voilà.



Er zit muziek in Gen­er­al Dynam­ics, van­daar een analyse met meerdere timeframes.

Week­ly linechart:

Ik begin met het grote“plaatje: de lijn­grafiek van Gen­er­al Dynamics. 

Elk week­slot is een punt op de grafiek en al deze pun­ten wor­den met een lijn met elka­ar ver­bon­den. De grafiek gaat terug tot ongeveer begin 2020. De tac­tiek Buy & Hold” werpt in dit geval, behoudens meerdere verve­lende peri­odes, zijn vrucht­en af.

Bericht van Guy Boscart:

Voor wie graag een tijd­je één van onze sig­naal­dien­sten wil vol­gen kan nu gebruik mak­en van onze aan­bied­ing. U kunt dan een abon­nement proberen tot 1 NOVEMBER 2024. Sys­teem Trad­ing voor €35, Guy Trad­ing voor €40, Polleke Trad­ing voor €45 en COM­BI-Trad­ing voor €75. Kijk nu een tijd­je met ons mee en beslis daar­na of een sig­naal­dienst bij u past … Let op, er komt iets groots aan op de korte ter­mi­jn … Schri­jf u nu in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​trade…

Dai­ly chart, Japan­ese Can­dle­sticks:

Als we naar deze dag­grafiek m.b.v. Japan­ese Can­dle­sticks kijken dan valt iedereen denk ik wel de sti­jging op. Natu­urlijk zien we mooie peri­odes afgewis­seld met cor­rec­ties, maar de per sal­do sti­j­gende trend is vrij duidelijk.

Bin­nen de twee sti­j­gende trendli­j­nen zien we Gen­er­al Dynam­ics met hogere bodems en hogere top­pen door de hor­i­zon­tale weer­stand breken. Die lijn en dus ook de weer­stand ligt op ongeveer 302 dol­lar. De koers is daar opwaarts doorheen gebro­ken en dus veran­dert de weer­stand­sli­jn in een ste­un­li­jn. Liev­er zie ik de koers er niet weer onder­duiken, maar zelfs dan is het opwaarts poten­tieel nog niet weg.

+++++
Een leuke vraag van lez­ers lds. Ik heb een soort­gelijke vraag al eens eerder in mijn columns beant­wo­ord, maar met plezi­er zal ik dat nog­maals doen.
Ik heb in het verleden veel belegd. Van lange ter­mi­jn Buy & Hold tot aan intra­day traden in de FTI. En alles wat daar tussen in zit. Ik ben al jaren met andere pro­jecten bezig en beleggen is niet direct nodig. Wel vind ik het heel leuk om hier op de site van Guy de columns te schri­jven.
Ik sluit niet uit dat ik op enig moment weer begin. Dan wil ik traden en daar zou ik dan al mijn aan­dacht voor nodig hebben. Op dit moment ont­breekt de tijd daar sim­pel­weg voor.
+++++

Dai­ly chart, Japan­ese Can­dle­sticks, inge­zoomd:

Hier­boven ziet u de dag­grafiek waar ik sterk op heb inge­zoomd. Ik wil het opwaarts poten­tieel van Gen­er­al Dynam­ics lat­en zien.

Het grote groene blok zouden we als een hor­i­zon­tale trad­in­grange kun­nen zien. Als dat het geval is dan kun­nen we ook vast­stellen dat de koers er aan de boven­z­i­jde is uit­ge­bro­ken. Net als op de tweede grafiek ligt het uit­braakniveau op lat­en we zeggen 302 dol­lar. Als Gen. Dynam­ics de uit­braak weet vast te houden dan is de boven­z­i­jde van het blauwe blok de tar­get. Zo rond de 323 US dollar.

Als u long zit dan zou ik bli­jven zit­ten met een (trail­ing) stop. Bent u zon­der posi­tie dan zou u kun­nen over­we­gen long te gaan voor een rit naar die tar­get. Vergeet dan uw stop loss niet! 

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.