Een half-om dagje. De helft van de grafieken op verzoek en de helft uit eigen koker. Ik hoop dat u van beide helften evenveel geniet. Daar gaan we!
Aegon:
Aegon zit gevangen, gevangen tussen de blauwe lijn als steun en de oranje lijn als weerstand. Gaat de hechtenis nog lang duren? Wel, de koers klopt op de celdeur (de weerstand) maar de cipier doet nog niet open.
Op basis van deze grafiek en de laatste candles denk ik dat de weerstand nog niet gebroken gaat worden. Natuurlijk laat ik me graag verrassen.
Danone op verzoek van lezer Laurensdenbakker:
Wat we Danoontje sinds de bodem van oktober vorig jaar en met name sinds februari dit jaar zien doen mag gerust indrukwekkend worden genoemd. Wat een stijging !!!!
De stijging ging rechts op de grafiek opwaarts door de groene horizontale weerstandslijn tot nagenoeg aan de rode weerstandslijn. Ook dat niveau nog eens uitnemen was even een brug te ver. Ziet u overigens dat ik veel meer koershistorie heb gepakt dan normaal? Dit om links op de grafiek referentiepunten te vinden.
Een waarschijnlijke move is de groene lijn testen als steun om dan opnieuw de rode lijn aan te vallen.
DSM:
Alle hoop leek in het putje te verdwijnen toen DSM binnen het oranje dalende trendkanaal uit het blauwe blok viel. Riemen vast. Maar kijk, één dag van enthousiaste kopers brengt de koers zomaar weer binnen dat blauwe blok. Het eerste gevaar is geweken.
Intraday wist de koers zelfs binnen het rode blokje te komen, maar dat lieten de bears niet lang gebeuren, de koers sloot er uiteindelijk onder. Houd DSM in de gaten. Een terugkeer binnen het rode blokje zou echt een verbetering zijn.
Airbus op verzoek van lezer Laurensdenbakker:
Dit is een dermate interessante ontwikkeling dat ik er de weekgrafiek bij heb gepakt. Zo krijgt u een goed idee wat er is gebeurd.
Zo zien we bijvoorbeeld de nose dive van begin 2020, maar ook het herstel. Recent bracht dat herstel de koers opwaarts door een weerstand gevormd door de blauwe horizontale weerstandslijn. Rechts op de grafiek lijkt de top van februari (2023) te sneuvelen hetgeen de koers wel eens een nieuwe impuls kan geven. Op naar het niveau van voor de nose dive?
Air France KLM:
Soms laat ik uit pure luiheid iets staan zoals in dit geval het licht dalende blauwe trendkanaal. Rechts op de grafiek zien we dat de koers door een dubbele steun is gezakt:
1. de steun gevormd door de bovenkant van dat blauwe trendkanaal en zo komt die toch nog van pas
Bericht van Guy Boscart:
Nu kunt u een proefabonnement nemen tot 1 MEI voor €35. Schrijf u in via de link https://www.usmarkets.nl/tradershop en dan staat u snel op onze lijst met leden …
2. de steun gevormd door de paarse trendlijn.
Op die paarse trendlijn wil ik even doorgaan, want dat is de neklijn van een hoofd-schouder topformatie. Als kopers de koers niet heel snel boven de neklijn tillen dan wordt de onderkant van het rode blokje de target.
Russell 2000 op verzoek van lezer Laurensdenbakker:
En daar is verzoek nummer drie. Alle verzoeken zijn vandaag door één persoon. Geen enkel probleem, dat is alleen maar leuk!
Een niet al te belangrijke rode dalende trendlijn zal mogelijk in de toekomst (even?) een hindernisje opleveren. Rechts op de grafiek zien we iets wat wel eens een stijgend trendkanaaltje kan worden. Blijft de koers daarbinnen dan komen we vanzelf bij die rode trendlijn. Op moment van schrijven zie ik geen enkel obstakel, de koers zal waarschijnlijk nog wel even binnen dat stijgende trendkanaal blijven.
Als er iemand verzoeken heeft voor de column van het weekend…laat maar komen.
Marcel Bronner schrijft als zelfstandig technisch analist columns voor US Markets.
Hij benadert de markt op basis van technische analyse. Zijn analyses zijn geen beleggingsadvies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analyses gebruiken als één van de vele componenten om uw beslissing op te baseren.
Schrijft hij over een aandeel dat hij in portefeuille heeft, dan meldt hij dat in die column.