...

TA Russell 2000, Airbus, Danone, DSM, Air France en Aegon

13 april 2023, 00:50 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Een half-om dag­je. De helft van de grafieken op ver­zoek en de helft uit eigen kok­er. Ik hoop dat u van bei­de helften even­veel geni­et. Daar gaan we!


Aegon:

Aegon zit gevan­gen, gevan­gen tussen de blauwe lijn als ste­un en de oran­je lijn als weer­stand. Gaat de hecht­e­nis nog lang duren? Wel, de koers klopt op de celdeur (de weer­stand) maar de cip­i­er doet nog niet open. 

Op basis van deze grafiek en de laat­ste can­dles denk ik dat de weer­stand nog niet gebro­ken gaat wor­den. Natu­urlijk laat ik me graag verrassen.

Danone op ver­zoek van lez­er Lau­rens­den­bakker:

Wat we Danoon­t­je sinds de bodem van okto­ber vorig jaar en met name sinds feb­ru­ari dit jaar zien doen mag gerust indruk­wekkend wor­den genoemd. Wat een stijging !!!!

De sti­jging ging rechts op de grafiek opwaarts door de groene hor­i­zon­tale weer­stand­sli­jn tot nage­noeg aan de rode weer­stand­sli­jn. Ook dat niveau nog eens uit­ne­men was even een brug te ver. Ziet u overi­gens dat ik veel meer koer­shis­to­rie heb gepakt dan nor­maal? Dit om links op de grafiek ref­er­en­tiepun­ten te vinden. 

Een waarschi­jn­lijke move is de groene lijn testen als ste­un om dan opnieuw de rode lijn aan te vallen.

DSM:

Alle hoop leek in het put­je te verd­wi­j­nen toen DSM bin­nen het oran­je dal­ende trend­kanaal uit het blauwe blok viel. Riemen vast. Maar kijk, één dag van ent­hou­si­aste kop­ers brengt de koers zomaar weer bin­nen dat blauwe blok. Het eerste gevaar is geweken.

Intra­day wist de koers zelfs bin­nen het rode blok­je te komen, maar dat lieten de bears niet lang gebeuren, de koers sloot er uitein­delijk onder. Houd DSM in de gat­en. Een terug­keer bin­nen het rode blok­je zou echt een ver­be­ter­ing zijn.

Air­bus op ver­zoek van lez­er Lau­rens­den­bakker:

Dit is een der­mate inter­es­sante ontwik­kel­ing dat ik er de week­grafiek bij heb gepakt. Zo kri­jgt u een goed idee wat er is gebeurd.

Zo zien we bijvoor­beeld de nose dive van begin 2020, maar ook het her­s­tel. Recent bracht dat her­s­tel de koers opwaarts door een weer­stand gevor­md door de blauwe hor­i­zon­tale weer­stand­sli­jn. Rechts op de grafiek lijkt de top van feb­ru­ari (2023) te sneu­ve­len het­geen de koers wel eens een nieuwe impuls kan geven. Op naar het niveau van voor de nose dive?

Air France KLM:

Soms laat ik uit pure lui­heid iets staan zoals in dit geval het licht dal­ende blauwe trend­kanaal. Rechts op de grafiek zien we dat de koers door een dubbele ste­un is gezakt:

1. de ste­un gevor­md door de bovenkant van dat blauwe trend­kanaal en zo komt die toch nog van pas

Bericht van Guy Boscart:

Nu kunt u een proe­fabon­nement nemen tot 1 MEI voor €35. Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop en dan staat u snel op onze lijst met leden …

2. de ste­un gevor­md door de paarse trendlijn.

Op die paarse trendli­jn wil ik even door­gaan, want dat is de nek­li­jn van een hoofd-schoud­er top­for­matie. Als kop­ers de koers niet heel snel boven de nek­li­jn tillen dan wordt de onderkant van het rode blok­je de target.

Rus­sell 2000 op ver­zoek van lez­er Lau­rens­den­bakker:

En daar is ver­zoek num­mer drie. Alle ver­zoeken zijn van­daag door één per­soon. Geen enkel prob­leem, dat is alleen maar leuk!

Een niet al te belan­grijke rode dal­ende trendli­jn zal mogelijk in de toekomst (even?) een hin­dernisje oplev­eren. Rechts op de grafiek zien we iets wat wel eens een sti­j­gend trend­kanaalt­je kan wor­den. Bli­jft de koers daarbin­nen dan komen we vanzelf bij die rode trendli­jn. Op moment van schri­jven zie ik geen enkel obstakel, de koers zal waarschi­jn­lijk nog wel even bin­nen dat sti­j­gende trend­kanaal blijven.

Als er iemand ver­zoeken heeft voor de col­umn van het weekend…laat maar komen. 

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.