...

TA Ford, Bitcoin, AEX, BMW, Mercedes en Signify

11 februari 2025, 11:26 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

De helft van de grafieken zijn aut­o­fab­rikan­ten. Het leek me daar­naast leuk weer eens naar de Bit­coin te kijken.



Ford:

Hum, de eerste grafiek is er niet een waar we een goed humeur van kri­j­gen. Alhoewel, het kan zijn dat u short zit en dan moet er zek­er een glim­lach op uw gezicht verschijnen.

Ford is eind 2024 neer­waarts uit de hor­i­zon­tale trad­in­grange gevallen. In met name jan­u­ari wer­den dap­pere pogin­gen gedaan terug te keren bin­nen die range, maar zoals we nu kun­nen zien was dat zon­der suc­ces. De laat­ste beurs­da­gen noteert de koers zelfs onder het low van begin augus­tus. Om vergelijk­bare lage koersen van Ford te vin­den moest ik terug naar 2021. Daar kan ik geen duidelijke ste­un vin­den, dus moet ik schri­jven dat dit nog wel eens lager zou kun­nen gaan.

Bit­coin:

De Bit­coin heb ik hier­boven weergegeven op week­ba­sis met behulp van een zoge­naamde area chart. U kent deze manier van weergeven als trouwe lez­er van de uit­ge­brei­de analy­ses van de AEX. Elke slotko­ers van de week wordt als een punt neergezet en al die pun­ten wor­den met elka­ar ver­bon­den. Daar­na kri­jgt het gebied onder de lijn een blauw kleurtje.

Op die manier kun­nen we de grote lij­nen” zien, de ontwik­kel­ing door de tijd. Zo’n grafiek is niet direct bedoeld om te traden. 

AEX:

Voort­bor­durend op het com­men­taar van de vorige analyse van de AEX, zie de col­umn van afgelopen zondag, kan ik melden dat de index al duidelijk door de groene hor­i­zon­tale lijn is gebro­ken. Zon­der er al teveel woor­den aan vuil te mak­en ligt wat mij betre­ft de weg naar de rode weer­stand open. Die lijn vin­dt u terug rond de 945 punten.

BMW:

Net als van de grafiek van Ford wor­den we van het plaat­je van BMW ook niet direct vrolijk. Hier ziet u ongeveer een jaar koer­shis­to­rie en een groot gedeelte daar­van laat een neer­waartse ten­dens zien. Er is een klein licht­pun­t­je te melden en dat is de groene sti­j­gende trendli­jn. Het is niet veel, maar ook de groot­ste reis begint met een eerste kleine stap.

Mocht u op dit moment (nog?) long zit­ten, dan kunt u best bli­jven zit­ten. Er is geen acu­ut gevaar voor een verdere dal­ing. Wel is het ver­standig het niveau van uw stop te bepalen.

Mer­cedes-Benz Group AG:

Bij Mer­cedes heb ik exact dezelfde peri­ode van koer­shis­to­rie als bij BMW genomen. En net als bij BMW is de Buy & Hold­er niet de meest gelukkige beleg­ger. U ziet de nodi­ge lagere top­pen en lagere bodems.

Ik heb slechts twee lij­nen op de grafiek getek­end en de eerste is niet eens op de koers­grafiek zelf. Het is de groene lijn bij de RSI om de posi­tieve diver­gen­tie aan te geven. De tweede lijn is de rode hor­i­zon­tale lijn. Op dat niveau heeft de koers nu al voor de vierde keer de kop gestoten. Dat is dus een duidelijke weer­stand. Het mooie daar­van is dat als die weer­stand opwaarts wordt uitgenomen dat de koers wel eens lekker zou kun­nen gaan stijgen.

Bericht van Guy Boscart:

We kun­nen begin­nen met het selecteren welke indices we mogelijk gaan opne­men, dat kan mogelijk deze week al.

De posi­ties die we opne­men kunt u vol­gen, dat kan door lid te wor­den via de nieuwe aan­bied­ing, nu voor 35 tot 1 APRIL 2025, dan ont­vangt u 2 maan­den onze exclusieve ser­vice voor de leden.

Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop

Sig­ni­fy:

Met enkele opwaartse uitsch­i­eters lijkt Sig­ni­fy het geweldig naar de zin te hebben bin­nen de groene hor­i­zon­tale trad­in­grange. De grens aan de onderz­i­jde ligt op ongeveer euro 20,15 en de boven­grens rond de euro 22,60. We moeten ervan uit gaan dat deze gren­zen de komende peri­ode nog gere­specteerd gaan wor­den. De koers­grafiek gaat vanzelf een sig­naal (of zelfs sig­nalen) van een uit­braak geven.

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »

2 comments

11 februari 2025, 22:52

Philips en alfen aub

(0)
11 februari 2025, 19:37

Heineken? graag

(0)
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.