...

TA Delta Airlines, Thales, BAM, Rheinmetal, Randstad en AEX

18 februari 2025, 22:10 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)

Weer geen Short” met twee grafieken, want er zijn vier ver­zoeken bin­nengekomen. Het is dus een col­umn met zes grafieken geworden.



Rand­stad op ver­zoek van Flevo13:

Bij Rand­stad heb ik een dal­end trend­kanaal getek­end. Ik voeg er direct aan toe dat het trend­kanaal de the­o­rieboek­jes niet gaat halen. Het trend­kanaal geeft wel mooi de dal­ende ten­dens weer.

Verder zien we de groene hor­i­zon­tale lijn die dienst deed als ste­un. Rand­stad dook daaron­der, kende een slot op maandag daar net boven en dins­dag is de koers op die lijn ges­loten. Als u short zit dan zou ik dat zo lat­en. U zou een beves­tig­ing kri­j­gen als het recente bodem­p­je neer­waarts wordt uitgenomen.

Thales op ver­zoek van Flevo13:

Ja, dit is een mooie! Begin dit jaar zagen we een bodem en sinds­di­en gaat Thales flink omhoog. En pas­sant werd de groene dal­ende trendli­jn opwaarts uitgenomen en daar bleef het niet bij. Een ijz­er­sterke dag kende een gap en de blauwe weer­stand werd (ruim!) uitgenomen.

Wat nu, want er kun­nen win­st­ne­min­gen komen. Wel, ik zou long bli­jven zit­ten en goed kijken waar mijn prof­it stop zou komen. Kort op de bal en zodoende geen cent” aan winst teruggeven aan de markt of wat meer speel­ruimte geven met als risi­co dat u een deel van uw winst ziet ver­damp­en. Dat is een per­soon­lijke keus.

AEX:

De index zit in de lift en de lift stopt op bij­na geen enkele verdieping. Het enige wat ik zou kun­nen opmerken is dat het na de uit­braak van de oran­je weer­stan­dli­jn niet echt meer van harte gaat. De RSI waarschuwt (nog) niet en beves­tigt der­halve de nieuwe top. Bli­jf long en vinger aan de pols.

Bericht van Guy Boscart:

We kun­nen begin­nen met het selecteren welke indices we mogelijk gaan opne­men, dat kan mogelijk deze week al.

De posi­ties die we opne­men kunt u vol­gen, dat kan door lid te wor­den via de nieuwe aan­bied­ing, nu voor 35 tot 1 APRIL 2025, dan ont­vangt u 2 maan­den onze exclusieve ser­vice voor de leden.

Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop

Rhein­metall op ver­zoek van Flevo13:

Geen enkele lijn op de grafiek en mijn trouwe lez­ers weten dan hoe laat het is! Dit is een hele mooie chart!

Ik ga bij­na niets schri­jven, behalve dat u long kan bli­jven zit­ten. Kan er dan niets mis­gaan? O jawel, en daar­voor legt u best een trail­ing stop in. Kort op de bal of wat meer ruimte gevend.

Dit is vol­gens mij de eerste keer dat ik Rhein­metall behan­del. Of ben ik vergee­tachtig, een vriendin noemt mij wel eens Dori. 

Konin­klijke BAM Groep op ver­zoek van Flevo13:

Nier voor het eerst, maar wel een tijd gele­den: BAM

Bin­nen het best wel mooie sti­j­gende trend­kanaal is BAM aan een flinke sti­jging bezig. Op 5 feb­ru­ari zagen we euro 3,90 als laag­ste koers en 17 feb­ru­ari werd intra­day euro 4,97+ aangetikt. Dat is pro­centueel een hele mooie sti­jging. De top van okto­ber vorig jaar werd daarmee opwaarts uitgenomen. Met wat geluk zou de koers tot bovenkant trend­kanaal kun­nen reiken.

U heeft dit al eerder gezien van­daag: bli­jf zit­ten met een (trail­ing) stop.

Delta Air­lines:

Een vlieg­tu­ig van Delta Air­lines maak­te onlangs rare capri­olen bij de land­ing in Toron­to. Heeft dat gevol­gen voor de koers? Het antwo­ord is neen, het heeft i.i.g. nu geen con­se­quen­ties voor de koers. Al met al bli­jft de koers boven de paarse sti­j­gende trendli­jn. De volledigheid gebiedt te zeggen dat de koers er van­daag licht onder is gesloten.

Ik zou niet kopen maar wel long bli­jven zit­ten en de koers met argu­so­gen volgen.

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »

1 comment

19 februari 2025, 21:15

Hartelijk dank voor uw charts en analyses. Mooi dat u advies geeft. Echt een ondersteuning Marcel.

(0)
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.