...

TA Apple, AEX, AMG, Alfen, Adyen en ASM Int.

18 mei 2024, 22:30 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 4 / 12 | (0)

Het is weer tijd voor een col­umn. Ik ga zes charts met u bek­ijken. Drie op ver­zoek, drie zelf gekozen.



AMG op ver­zoek van Mis­ter bluesky:

Na de niet te mis­sen dal­ing lijkt de koers nu te bode­men bin­nen het blauwe blok. We gaan al geruime tijd niet verder naar beneden.

Ik heb ook het rode blok­je getek­end. Links zien we dat de koers dat niveau als weer­stand zag. Daar­na brak de koers opwaarts uit maar luk­te het niet ook het blauwe blok achter zich te lat­en. De laat­ste weken is de onderz­i­jde van het rode blok een steun.

De grafiek van AMG is nu niet zo heel span­nend, maar vroeg of laat komt er natu­urlijk wel een uit­braak uit het rode blok.

Apple:

De opwaartse gap van een paar weken gele­den, dat waren de cijfers. Enige tijd lat­er ging Apple ex-div­i­dend, maar daar zie je niets van. Heeft er ook mee te mak­en dat het maar een kwart­je was.

De koers zit de laat­ste bij­na twee weken aardig in de lift. Nu gaat de vraag wor­den of kop­ers sterk genoeg zijn de koers door de rode lijn te drukken. Die lijn ligt over een top­je van feb­ru­ari. De weer­stand stelt niet bijster veel voor, maar wellicht dat het toch even moeil­ijk wordt daar de koers al flink is geste­gen. Een trail­ing stop kan het werk doen.

Alfen op ver­zoek van Mis­ter bluesky:

Het com­men­taar bij Alfen houd ik kort. De koers vond ste­un op het groene lijn­t­je en is daar­na door de paarse dal­ende trendli­jn gebro­ken. Prima. 

Alfen is nu in gevecht met de blauwe lijn die dienst doet als weerstand.

ASM Inter­na­tion­al:

Goede wijn behoeft geen krans. Om toch iets te schri­jven meld ik dat ik het oude trend­kanaal heb ver­wi­jderd en dit nieuwe kanaal heb getek­end. Net als het oude kanaal is ook deze niet ideaal, maar de sti­j­gende trend wordt mooi weergegeven.

De groene hor­i­zon­tale weer­stand­sli­jn is opwaarts uitgenomen en doet ni dienst als ste­un. Miss­chien is ASM Inter­na­tion­al wel op weg naar de boven­z­i­jde van het trendkanaal.

Bericht van Guy Boscart

Voor wie graag een tijd­je één van onze sig­naal­dien­sten wil vol­gen kan nu gebruik mak­en van onze aan­bied­ing. U kunt dan een abon­nement proberen tot 1 JULI 2024. Sys­teem Trad­ing voor €35, Guy Trad­ing voor €40, Polleke Trad­ing voor €45 en COM­BI-Trad­ing voor €75. Kijk nu een tijd­je met ons mee en beslis daar­na of een sig­naal­dienst bij u past … Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​trade…

Adyen op ver­zoek van Mis­ter bluesky:

Ik ben het met u eens Mis­ter bluesky, er is wat gebeurd op de grafiek. De koers is opwaarts uit het blauwe blok­je gebro­ken en verkent hogere regio­nen. We zien ook waar het tot nu toe stopt. Dat is de (onder­ste) rode lijn die dienst doet als weer­stand. De twee rode lij­nen geven de gren­zen van de gap aan.

Ik zou long bli­jven zit­ten, waar­bij ik het niet fijn zou vin­den als de koers weer bin­nen het blauwe blok komt. Maar wie weet kan de koers het gebied van de gap binnendringen.

++++
Alle ver­zoeken zijn aan de beurt gekomen. Wie heeft er een nieuw ver­zoek?
++++

AEX:

Geen nieuws van het front. De laat­ste beur­sweek is de koers van de AEX bin­nen een nauwe band­breedte zijwaarts gegaan. Geen verdere sti­jging, maar ook geen winstnemingen. 

Ook hier zou ik bli­jven zit­ten, met een trail­ing stop. 

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.