...

TA Alcoa, AEX, Euro/$, ASM Int., Solvay en Air France

19 december 2023, 16:16 | Marcel Bronner | leestijd: 5 minuten | moeilijkheid: 4 / 12 | (0)

Zonder verzoeken kan ik goed met eigen gang gaan. Ik heb weer een aantal leuke grafieken gevonden, al zeg ik het zelf! Kijkt u mee?


AEX:

De AEX laat zich niet van de wijs brengen, de index wandelt haar eigen pad. Waar andere indices (en individuele aandelen) al zijn uitgebroken doet onze beursgraadmeter het kalmpjes aan. Ik zie de AEX ook in het laatste uur van de handel niet uitbreken.

Bij een longpositie zeker blijven zitten gebruik makend van een trailing stop.

Solvay:

Solvay is zo'n individueel aandeel dat is uitgebroken. Het is wel bescheiden, een beetje op z'n Belgisch. Mag dat, een grapje?

We zien de blauwe tradingrange en dan helemaal rechts op de grafiek de koers die er opwaarts boven klimt. Het is een echte uitbraak, geen twijfel mogelijk, maar ik heb nog één ding op mijn verlanglijstje staan en dat is dat de koers ook nog eens door de oranje lijn breekt. Dat lijkt me niet onmogelijk, eerder een kwestie van tijd.

Euro/ Dollar:

Op moment van schrijven heb ik er nog geen enkel idee van of het gaat gebeuren. Maar ik weet wel wat er zou kunnen gebeuren als de Euro t.o.v. de USD in het rode vakje weet binnen te dringen. Dan namelijk wordt mijn koerstarget de bovenzijde van het rode blokje. Dat niveau, 1,125, ligt toevallig (?) zo goed als gelijk met de eerdere top van juli dit jaar.

Lekker in de gaten houden die euro en als u long zit dan zo ik blijven zitten. Doe dat dan met een trailing stop.

Alcoa:

Het Amerikaanse concern Alcoa lijkt niet achter te willen blijven, het pikt graag een graantje mee van de stijging van indices en aandelen.

Ik kan enkele positieve ontwikkelingen optekenen:

- na het voor de laatste keer aantikken van de onderkant van het dalende trendkanaal zien we een hogere bodem en enkele hogere toppen
- de koers is opwaarts uit het dalende trendkanaal gebroken.
- pril, maar hij staat er wel: opwaarts door de groene lijn.

Bij die laatste even een kleine kanttekening. De uitbraak is tot nu toe slechts intraday, nu nog proberen daar ook te sluiten. Het wordt eentonig, maar blijven zitten met die trailing stop.

Bericht van Guy Boscart:

Voor wie graag een tijd­je één van onze sig­naal­dien­sten wil vol­gen kan nu gebruik mak­en van onze proef aan­bied­ing. Er loopt nu een aan­bied­ing om een abon­nement uit te proberen tot 1 FEB­RU­ARI 2024 en dat voor slechts €35 !! Polleke Trad­ing wordt dan €45 en COM­BI-Trad­ing kan nu voor €75 !! Kijk vooral even een tijd­je met ons mee en beslis daar­na of het bij u past …

Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop en dan staat u snel op onze lijst met leden … Wat zit­ten met wat posi­ties in de markt nu, u kunt deze nog opne­men. Verder verwacht­en we nog veel mogelijkhe­den om op te han­de­len richt­ing het einde van het jaar.

ASM International:

Tijd voor spijtoptanten om in te stappen! Wat bedoel ik daarmee?

Wel, toen de koers het rode blokje binnendrong werd de bovenzijde van het rode blokje de target. Maar u was net even op vakantie, in vergadering of u moest de luier van de baby verschonen. Allemaal redenen waarom u niet was ingestapt. Toen de koers verder omhoog ging durfde u niet meer. Maar zie, de koers is weer iets teruggelopen en test nu de onderzijde van het rode blokje. Of, zo u wilt, de bovenzijde van het groene blokje. De zogenaamde throw back. Zo kunt u alsnog instappen voor een rit naar euro 506,50.

Air France-KLM:

Het is weer zo laat. Ik zie er weer een. Jawel: een hoofd-schouder! Een H&S bodemformatie. Air France-KLM - of zullen we KLM maar weglaten? - zet in mijn visie een onvervalste kop en schouder neer. De paarse lijn is de neklijn en u ziet dan ook direct dat de koers daar al vier dagen boven is gesloten. Ik ga er dan even gemakshalve van uit dat de huidige intraday koers ook de slotkoers gaat worden.

Dat levert een koersdoel op en wel euro 14,80. Het is wat laat, maar u zou nog mee kunnen doen. Met een stop dan hè?!

Marcel Bronner schrijft als zelfstandig technisch analist columns voor US Markets.

Hij benadert de markt op basis van technische analyse. Zijn analyses zijn geen beleggingsadvies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analyses gebruiken als één van de vele componenten om uw beslissing op te baseren.

Schrijft hij over een aandeel dat hij in portefeuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.