...

Boeing breekt door belangrijke steun

1 september 2016, 14:44 | US Markets Redactie | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

De koers van Boe­ing bli­jft in de trad­ing range tussen de $138 weer­stand en $125 ste­un hangen. Beleg­gers bli­jven bezorgd over de behaalde presta­ties en de prob­le­men die zich bli­jven voort­doen bij de vlieg­tu­igen. Van­daag een analyse van het aan­deel Boe­ing.
Boe­ing heeft sinds enkele jaren een nieuwe vlieg­tu­ig, de Boe­ing 787-dream­lin­er. Dit vlieg­tu­ig is veel zuiniger dan de tra­di­tionele gebruik­te vlieg­tu­igen en is gemaakt van nieuwere mate­ri­alen. Het vlieg­tu­ig is al enkele keren onder inspec­tie geweest door­dat er prob­le­men waren met de bat­ter­i­jen en omdat er brand­stof­tanks lek­te. Deze prob­le­men zijn hele­maal ver­holpen en zijn tot op heden niet terug gekeerd. Afgelopen week wer­den bij ver­schil­lende dream­lin­ers van het Japanse ANA cor­rosie in de bladen van de motoren (gemaakt door Rolce Roys) gecon­sta­teerd waar­door nu het groot­ste gedeelte van de gepro­duceerde vlieg­tu­igen gecheckt zal moeten wor­den. In april gaf de FAA al een opdracht om onmid­del­lijk alle motoren die gemaakt zijn door GE te repar­eren. Dit is een van de vele prob­le­men die aan het lijst­je van Boe­ing kan wor­den toegevoegd.
Boe­ing heeft besloten de pri­js van nieuwe vlieg­tu­igen niet te ver­hogen om de teruglopende verkopen tegen te gaan. Het niet ver­hogen van de pri­js is al sinds 2009 niet meer voorgekomen. Boe­ing gaf eerder deze maand aan de pro­duc­tie van de 777 en de 747 – 8 te ver­la­gen. Daar­naast gaf men ook aan dat het mogelijk de opvo­er van de pro­duc­tie van de 787 zal uit­stellen mocht­en de verkopen niet aantrekken.
Investeerders bli­jven bezorgd over de finan­ciële presta­ties van Boe­ing waar­door het een van de meeste geshort­te” bedri­jven in de Dow Jones Indus­tri­al Aver­age is.
Boe­ing Daggrafiek
De koers van Boe­ing heeft de deze week behoor­lijk moeten inlev­eren. De koers is door de $130.5 ste­un geza­kt en kan nu snel verder dalen naar de sterke ste­un van $124.5 die de koers al een paar keer mooi opv­ing. Mocht ook dit ste­un­punt breken dan kan de koers op zoek naar de $115 ste­un op de bodem van eind jan­u­ari dit jaar. 
De oude ste­un van $130.5 gaan we nu zien als eerste weer­stand voor Boe­ing, daar­boven moet de koers weer boven de lijn onder de bodems zien te breken met weer­stand rond de $133. Boven deze lijn gaan we let­ten op de lijn over de top­pen waar de weer­stand rond de $135 wacht, daar­boven geldt ook de $138 als weerstand. 
Boe­ing weekgrafiek
Ook in de week­grafiek zien we dat de koers door de ste­un van $130.5 is gebro­ken en de weg vrij lijkt voor een dal­ing naar de $125 ste­un. Lat­er let­ten we op de bodem van $115 als steun. 
Weer­stand nu eerst de $130.5 met daar­boven de $133 en lat­er komt de $136 in zicht. Daar­boven moet de koers boven de $138 zien te breken wil het een nieuwe top gaan mak­en en de sti­jging verder voortzetten.
US Mar­kets redac­tie

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.