...

ASML werkt aan voortzetting omhoog?

23 januari 2014, 10:05 | US Markets support | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 4 / 12 | (0)

Een licht dal­end trend­kanaal plaagt ASML al sinds okto­ber vorig jaar nadat er een top werd neergezet op 75.00. Op de week­grafiek is de RSI nu in de neu­trale zone en de vorige top­pen zien steun:


Week­grafiek ASML

AMSLweekly 24012014 c5bab

Het momen­tum ligt echter voor nu nog steeds bij de beren aangezien we steeds iets lagere top­pen en bodems zien op de kor­tere ter­mi­jn. Dit patroon moet dus door­bro­ken wor­den, en in dit geval zal er een hogere top geplaatst moeten wor­den boven de 68.60 tot 69.08 weer­stand­sre­gio. In dat geval lijkt dit aan­deel de grotere opwaartse trend te hervatten.


Dag­grafiek ASML

AMSLdaily 24012014 22948

De licht dal­ende top­pen­li­jn werd gis­teren getest en van­daag neemt het aan­deel alweer wat afs­tand. Het gap wat gis­teren ges­la­gen werd tussen 64.85 en 64.25 kan nu een belan­grijke rol spe­len: De stieren zullen hier moeten verdedi­gen om te voorkomen dat de verse kop­ers eieren voor hun geld gaan kiezen en er dus weer een lagere top staat. Flinke ste­un wordt dan ook wel verwacht op beweg­in­gen naar dit gap toe.

Voor een long is het dus miss­chien beter te wacht­en tot­dat het momen­tum echt gedraaid is: Een beweg­ing boven 69.08, en lief­st ook een slot erboven. Tot dan bli­jft het risi­co dat het neer­waartse kanaal aan­houdt. Een beweg­ing onder 64.25 impliceert een test naar de lan­gere ter­mi­jn uptrendli­jn rond 59.00.

Han­del­sideeen zijn dus aan­schaf­fen op een slot boven 69.08 of tegen het 64.85÷64.25 gap maar wel met een strakke stop. Anders is het wacht­en op een 59.00 test.


Dojis­tar / Trend­ing Trader


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.