...

Vergelijk CRASH 1987 met verloop NU

25 maart 2007, 13:05 | Guy Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)

Een blik op de grafiek net voor de BEURSCRASH 1987 kan men niet aan zich voor­bij lat­en gaan, het vergelijk met wat er zich nu bij de Dow Jones afspeelt is tre­f­fend te noe­men … Dat samen met mijn visie die aangeeft dat er een zeer grote beweg­ing op komst is lijkt me de moeite waard het u niet te onthouden …

Vergelijk peri­ode voor CRASH 1987 vri­jwel identiek !!

Een beurscrash, ik denk dat niet meer dan 10% van de lez­ers het hebben meege­maakt in 1987 want toen was beleggen nog niet zo pop­u­lair, het Inter­net was er nog niet en de omzetten op de beurs waren veel lager. Van Hedge­funds had nog nie­mand geho­ord en de enige beurzen waar men over sprak waren Wall Street en Japan dat toen bezig was met zijn ral­ly richt­ing de top die in 1990 werd neergezet op 38.000 pnt (die zelfde Nikkei staat nu nog steeds meer dan 20.000 pnt lager). Men zegt te vaak, een CRASH dat kan niet meer in deze tijd, men zal die wel tegen­houden, nie­mand laat dat meer toe, computerprogramma‘s zullen anticiperen enz… Maar dat heeft niets te mak­en met emotie, emotie is niet te con­trol­eren want men kan het niet onder­drukken. De peri­ode waar we nu mee bezig zijn heeft niet alleen de emotie mee gezien de ste­vige uit­sla­gen, de peri­ode lijkt zelfs enorm op wat er zich de maan­den voor de grote CRASH in 1987 afspeelde. De grafieken die ik hieron­der voor u heb samenge­bracht vertellen denk ik vol­doende om de huidi­ge gang van zak­en weer te geven. Daarom moet het wat duidelijk­er wor­den waarom mijn gedachte uit­gaat naar De BEER zal terugslaan en HOE

De dal­ing op de beurs die ik verwacht zal max­i­maal 25% en min­i­maal 15% bedra­gen maar het lijkt er sterk op dat de 10.700 pnt vol­doende ste­un zal bieden. Tellen we vanaf de top dan moeten er 2000 pnt van de Dow Jones af, pro­centueel is dat ongeveer 17%. Bij andere beurzen kan dit oplopen tot de genoemde 25% want de dal­ing zal zich wereld­wi­jd voor­doen. Nemen we de AEX dan komen we uit op een dal­ing tot max­i­maal 390 pnt, bij de DAX zou dat max­i­maal tot rond de 5500 pnt zijn. Dan gaan we uit van 25%, het kan dus ook 15% zijn als min­i­male tar­get, bij de AEX wordt het dan min­i­maal de 438 pnt, bij de DAX zal de dal­ing tot min­i­maal 6100 pnt duren.

Beurzen als de Nas­daq, Brazilie, Chi­na en andere Emerg­ing Mar­kets komen dichter bij die 25% uit.

Op de grafieken hieron­der ziet u de Dow Jones, nog alti­jd de index die de val zal inlei­den de komende peri­ode en waar de rest zal vol­gen. Kijk vooral naar grafiek 3 waar ik de Dow Jones van 20 maand voor de CRASH op de grafiek van de afgelopen 20 maand heb gelegd. De laat­ste grafiek toont u aan wat er meteen erna gebeurde in okto­ber 1987. Wat enorm belan­grijk zal wor­den is hoe hard komen de eerste klap­pen aan.

We hebben er al wat op ingenomen via de ser­vice Tur­bo Mar­kets 10 en 25, u kunt daar ook lid van wor­den door u in te schri­jven. Zie deze link … Dan kri­jgt u van­daag nog alle details.

Grafiek Dow Jones actueel

Peri­ode net VOOR de CRASH in okto­ber 1987

Peri­ode voor Crash 1987 op grafiek nu

Peri­ode net NA de CRASH in okto­ber 1987

Guy Boscart
US Markets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.