...

Tradersplan Citigroup (C)

18 maart 2004, 20:11 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Tradersplan SHORT Citigroup (C)

POSITIE GEOPEND OP 18 MAART EN MET WINST GESLOTEN OP 22 MAART LL.
DETAILS: ZIE RESULTATEN CHARTSERVICE

NB: deze positie werd op 18 maart geopend en op 22 maart met winst gesloten.


Bespreking:

Maandag raakte Citigroup nog de 48 dollar aan om met een krachtig herstel op te lopten tot de hoogste koers dit jaar. Die 51 dollar wordt een zware weerstand zodat we rond deze koers een SHORT positie hebben opgenomen. De targets omlaag bij het falen rond de weerstand zien we eerst rond de 49,5 dollar. Later kan dit fonds verder omlaag tot de zone 47~48 dollar. Mocht er toch een uitbraak komen dan kan Citigroup richting de 53~54 dollar, we nemen dan ook de stop loss zodra deze niveaus worden doorbroken. De positie hebben we vandaag (18 maart 2004) reeds SHORT verkocht op 50,80 dollar conform de SMS en mail.

Indicatoren:

De RSI komt sterk en snel terug vanuit het het oversold gebied, de kracht moet wel nog worden bevestigd de komende dagen. De MACD blijft dicht bij de centerlijn zodat deze indicator er matig bij ligt.

Tradersplan:

We hebben dit fonds op 50,8 dollar short kunnen verkopen meteen na de verstuurde SMS en de mail naar alle leden van de chartservice. De target voor deze positie wordt eerst de 49,5 dollar, later zien we de 48~ 48,5 dollar als koersdoel op korte termijn. Het 200-daags gemiddelde dat rond de 47 dollar uitkomt houden we ook in de gaten. Door de zware weerstand rond de 51 dollar letten we daarboven zeker op de stop loss. We nemen die stop boven de 53 en zeker boven de 54 dollar. We hebben bij deze positie 500 stuks short verkocht.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.