...

Slot S&P 500: 1095,35 pnt.

24 mei 2004, 23:59 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)

De index raakt maar niet weg van het 200-daags gemiddelde, vandaag was de gedachte na opening toch dat er een poging op gang zou komen richting de 1115 of 1125 pnt. Toch werd dit opnieuw een vals signaal waardoor we uit de posities werden gedrukt.


De S&P 500 bleef tussen de 1080 en 1100 pnt hangen de afgelopen week. De index kan de steun en weerstand nog niet doorbreken wat aangeeft dat de index kracht aan het opbouwen is voor een potentieele uitbraak omhoog of omlaag. We blijven kijken naar de zijwaartse bewegingen in de genoemde range tot dat de boven of onderlijn wordt doorbroken. Een uitbraak omlaag is nu het meest waarschijnlijk gezien de zijwaartse range zich heeft gevormd rondom de recente bodem, daarom moet men zeker op die zone tussen pakweg de 1080 en 1085 pnt letten als ultieme steun de komende dagen. Door dat naast de korte termijn steun daar rond dezelfde zone ook het 200-daags gemiddelde met de recente bodem uitkomt is de verwachting dat een daling tot onder dit steungebied voor een zeer grote beweging kan zorgen. De weg tot rond de 1020 pnt ligt dan helemaal open. Toch mag men de mogelijkheid voor een uitbraak omhoog niet negeren, daarom houden we de 1100~1105 pnt weerstand in de gaten. Een break omhoog zou de index verder van die 200-ma lijn brengen met daarna zeer snel een test van de zone 1025~1035 pnt. De indicatoren blijven zwak gedurende de afgelopen periode.

Via de index trading service handelen we ook op o.a. op de S&P 500, Xetra DAX, Nasdaq 100 en de Euro STOXX 50. U kunt nu als proef onderaan deze pagina inschrijven om voor 3 maand de SMS signalen te ontvangen voor 150 Euro.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.