...

S&P 500 richting de 1161? TA S&P 500

21 december 2004, 14:14 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 10 / 12 | (0)

De S&P 500 krijgt problemen tussen de 1190 en 1205 pnt, met de negatieve divergentie tussen het koersverloop en de indicatoren die al een langere tijd naar beneden toe afbuigen zit er een verdere daling aan te komen tot minimaal de 1161 pnt …

De S&P 500 kan onder de 1175~1180 pnt snel richting de 1161 pnt:

S&P 500 Index ($SPX):

Deze index kent een sterke periode vanaf de bodem die werd gemaakt eind oktober, de index kon zelfs tot boven de 1208 pnt oplopen om daar zijn voorlopige top neer te zetten. Nu de consolidatie er niet voor kan zorgen dat er een vervolg op de stijging komt zit het er nu in dat deze index richting de 1175 of anders tot de 1161 pnt terugvalt op korte termijn. Die 1175 pnt zien we door de bodem die begin deze maand werd gemaakt, de 1161 pnt kan als steun werken omdat daar de oude top uitkomt die begin maart dit jaar (2004) werd gemaakt.
Om een verdere stijging op gang te brengen richting eerst de 1210 en later tot de 1220 pnt moet de index zich herpakken de komende dagen. Het is niet uitgesloten dat dit zal plaatsvinden, maar gezien de index door de negatieve divergenties meer mogelijkheden toont omlaag betwijfel ik een nieuwe opleving richting het eind van dit jaar.
De indicatoren tonen dus een negatieve divergentie, de RSI maakt duidelijk lagere toppen terwijl de MACD al sinds half november richting de centerlijn beweegt.
Voorlopig verwacht ik weinig mogelijkheden tot een nieuwe rally, mijn gedacht gaat uit van een daling richting de 1161 pnt in eerste instantie. Als dit gebeurt dan bekijken we de situatie daar opnieuw …
Guy Boscart,

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.