...

FORMATION CAPITAL (Kobalt)

1 mei 2006, 14:13 | US Markets Redactie | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 9 / 12 | (0)

Het mag velen als een vloek in de oren klinken maar als tech­nisch anal­ist doet het er in feite niet echt toe welke naam er boven een grafiek staat … Enkel de grafiek is belan­grijk omdat zij ons heel veel, zoni­et alles vertelt over de per­cep­tie van de beleg­gers ten opzichte van dit aan­deel … Maar goed: als we zoals in dit geval een inter­es­sante grafiek ont­dekken dan willen we ook wel weten wat dit bedri­jf doet. For­ma­tion Cap­i­tal zit dus in de grond­stof­fen Kobalt en Zil­ver Een analyse van For­ma­tion Cap­i­tal door Edwin Vandamme …

FOR­MA­TION CAP­I­TAL (FCO – CANA­DAKOBALT
Het mag velen als een vloek in de oren klinken maar als tech­nisch anal­ist doet het er in feite niet echt toe welke naam er boven een grafiek staat. Enkel de grafiek is belan­grijk omdat zij ons heel veel, zoni­et alles vertelt over de per­cep­tie van de beleg­gers ten opzichte van dit aan­deel. Maar goed: als we zoals in dit geval een inter­es­sante grafiek ont­dekken dan willen we ook wel weten wat dit bedri­jf doet. For­ma­tion Cap­i­tal zit dus in de grond­stof­fen Kobalt en Zilver.
Bek­ijken we de grafiek op week­ba­sis dan zien we dat er in decem­ber 2005 een impuls­be­weg­ing startte. Die impuls ging, na ruim een ver­dubbel­ing van het aan­deel dus, over in een con­sol­i­datie. Nu is het net die con­sol­i­datie die mijn aan­dacht heeft getrokken want de sig­nalen die we in die “zijwaartse beweg­ing” opmerken duiden er naar mijn mening op dat het hier slechts om een tussen­stap gaat. Het aan­deel heeft wat mij betre­ft nog heel wat stijgingsruimte.
Welke zijn de sig­nalen en wat zijn de verwachtingen: 

Posi­tief is dat de koers boven zijn lan­glopende gemid­delden is komen te liggen en die gemid­delden hebben alle­maal onder­ling een gold­en cross gegeven. Deze gemid­delden bli­jven nu ook sti­j­gen in de con­sol­i­datie. We zien ook, zoals ik dit uit­druk, het trekken van hogere bodem­p­jes in de con­sol­i­datie en dit kun­nen we dus aanzien als koop­druk. Beleg­gers zijn immers niet bereid de koers te lat­en dalen onder voor­gaande bodems maar stap­pen telkens in op iets hogere niveaus.

Op week­ba­sis zien we dat er een opwaartse kruis­ing gegeven werd met de Welles Volatiltyli­jn, ook een koopsig­naal dus. Tevens zien we dat de Williams Ulti­mate oscil­la­tor nog in de koop­zone staat. Die heeft dus nog heel wat ruimte en gezien zijn terug­val in de koop­zone ter­wi­jl het aan­deel con­solideert ga ik ervan uit dat die ruimte veeleer opwaarts gericht moet zijn. Dit betekent dat het aan­deel naar boven moet uitbreken.

De beves­tig­ing voor die aan­name vind ik terug in het ver­loop van de obv die tussen juli en decem­ber enorm divergeerde met de koers en die sinds­di­en is bli­jven stijgen.

Alle boven­staande gegevens in aan­merk­ing genomen lijkt het me slechts een kwest­ie van tijd vooraleer de weer­stand­sli­jn uitgenomen wordt op 0.46 cad. De top van de con­sol­i­datie ligt op 0.48 cad. Wor­den deze bei­de niveaus uitgenomen bij sterk vol­ume dan is dit de start voor een nieuwe impulsbeweging.

Die beweg­ing moet ons, wan­neer ik de huidi­ge con­sol­i­datie als half­mast beschouw, bren­gen naar een koers­doel van min­i­maal 0.66 cad. In die zone ligt er trouwens ook een Fibo-lijn en 0.66 is wat mij betre­ft dus een real­is­tisch koers­doel. Het geeft een poten­tieel op het aan­deel dat afhanke­lijk van uw instap­niveau toch ruim boven de 35% ligt.

Edwin Van­damme
© US Markets 

20 april 2006
Onder­getek­ende is tech­nisch anal­ist bij US Mar­kets en schri­jft daar­naast columns, analy­ses en financiële bericht­en. Hij heeft op het moment van schri­jven een materieel belang in het bespro­ken fonds uit dit artikel.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.