...

Dagje strand? Zee niet nodig

11 oktober 2007, 16:13 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

In een Duitse indus­tri­es­tad hebben ze een oploss­ing gevon­den voor de afwezigheid van de zee en het bijbe­horende strand. Met ton­nen zand, plas­tic palm­bomen en heel wat vierkante meter schilder­w­erk wordt in een par­keer­garage de illusie (nou ja) gewekt van een strand.

Dag­je strand? Zee niet nodig


Waar Ruhr en Rijn samen­vloeien ligt Duis­burg. De stad telt bij­na ½ miljoen inwon­ers en de bevolk­ings­dichtheid is er hoog: ca 2.100 per­so­n­en per km². De stad ligt omringd door indus­trie (o.a. staal­fab­rieken) en de economie draait er rond de haven in het oksel, gevor­md door de samen­loop van bei­de genoemde rivieren.

Duis­burg doet wel haar best om zo aantrekke­lijk mogelijk te zijn voor haar inwon­ers en de nu en dan opda­gende toeris­ten. Een van de opmerke­lijk­ste ini­ti­atieven in dit ver­band is Duis­burg Beach’.


Een par­keer­garage is omge­toverd in een strand’. Er is een plek met zand en er staan kun­st­stof palm­bomen. De beton­nen muren van de par­keerko­los zijn beschilderd met tafer­e­len die de illusie geven van vergezicht­en en uit luid­sprek­ers komt con­tinu het ruisen van gol­ven en het kri­jsen van meeuwen. 

Het leuk­ste van al is dat je er nog alti­jd je auto kunt komen park­eren. Waar vind je dat, zo’n luxe: met de wagen tot (bij­na) op het zand? 

Om hele­maal democ­ra­tisch te zijn hebben ook niet-auto­bezit­ters toe­gang tot het beton­nen paradijs.

De stad Duis­burg heeft er een bud­get van 1,4 miljoen euro voor over gehad om dit project waar te maken.

Hoe en of je er kan poot­je baden, weten we niet. Miss­chien is de ontwer­p­er cre­atief geweest met de afvo­er van de regen.

Jan Van Besauw 
Pub­li­cist voor US Markets
11 okto­ber 2007.
Onder­getek­ende is een gepen­sioneerde mar­ket­ing man­ag­er. Hij schri­jft voor US Mar­kets o.m. columns, nieuws­bericht­en en artikels over uiteen­lopende onderwerpen.

Reac­ties kunt u sturen naar: jan@​usmarkets.​nl


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.