...

CRASH in de WOESTIJN zet door

18 april 2006, 14:41 | Guy Boscart | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)

De CRASH in Sau­di Ara­bie neemt nog grotere vor­men aan, we zijn beland in de 2e fase … De index probeerde zich te her­pakken maar werd meteen weer terugge­drukt door de enorme verkoop­druk die er op gang kwam door paniekverkopen … De vol­umes namen fors toe wat erop wijst dat iedereen van zijn aan­de­len af wil … Nu de olie nooit eerder zo hoog stond lijkt het erop dat in het land waar de meeste olie zit in een finan­ciele cri­sis ger­aakt … Er kan nog veel van deze index af als we een 70 of 80% cor­rec­tie kri­j­gen .… De CRASH in de woesti­jn .…

De CRASH in de WOESTIJN :

TIP :
Rea­geren op dit soort artike­len is alti­jd leuk, dat kan vanaf nu onder­aan deze pag­i­na (onder het artikel) U kunt zich aan­melden en met uw gegevens inloggen en uw reac­tie nalaten.

Ik heb er al een analyse over gemaakt en die werd door zeel veel gelezen zow­el uit bin­nen en buiten­land ( zie: CRASH in de WOESTI­JN !!! ), men heeft het er ook niet elke dag over want in de krant zie ik er maar bij­zon­der weinig over. Toch is de dal­ing een typ­isch voor­beeld van wat er in 1929 gebeurde op Wall Street, en wat er met de Nikkei gebeurde begin jaren 90

Dichter bij huis zien we sterke overeenkom­sten met de Nas­daq na de jaar­wis­sel­ing van 2000 en uit­er­aard ook met onze eigen AEX gedurende diezelfde peri­ode. Een top, een cor­rec­tie met poging de boel weer op gang te kri­j­gen. Daar­na her­vat de dal­ing nog feller en met nog meer vol­umes.

De Tadawull All Shares Index op 18 april: U ziet het hier­naast, de dal­ing op dag­ba­sis kwam uit op 6,65% en het was geen uit­zon­der­ing. Ook gis­teren en eind vorige week waren de dalin­gen zeer grof. Het lijkt erop dat het zich verder zet en dat de indes nog een behoor­lijke duik kan gaan maken.

De afgelopen dagen :

De chart hieron­der is die van de laat­ste week, de top lag op 15.700 pnt en van­daag (18 april) lag de bodem op 13.300 pnt. Dat is bin­nen 1 week ofwel 5 han­dels­da­gen weer een schuiver van maar lief­st 2400 pnt.

Tadawull All Shares Index

De afgelopen maand :

Bin­nen 1 maand is de CRASH nog duidelijk­er, de index ver­li­est vanaf de 17.800 pnt die amper enkele dagen gele­den (7 april) werd bereikt en tot de 13.300 pnt maar lief­st 4500 pnt ofwel meer dan 25%. Die top is tot waar de her­stel­poging duurde na de eerste forse dal­ing ofwel deel 1 van de CRASH. U ziet het, het ziet er zek­er niet al te best uit voor de Sau­di Ara­bis­che beurs. 

Tadawull All Shares Index

Het afgelopen jaar :

Als we de CRASH in zijn totaal bek­ijken dan zien we dat de index vanaf de top net onder de 21.000 pnt terug moet tot die 13.300 pnt. Een dal­ing van in totaal 8000 pnt ofwel bij­na 40%. Ik zie de index in de huidi­ge fase verder vallen tot min­i­maal de 11.000 pnt, daar kan het even op adem komen en mogelijk wordt daar fase 4 voor­bereid. Als we de 70 of 80% cor­rec­tie moeten door­mak­en dan moet de index terug tot ver onder de 10.000 pnt. Ik denk dan aan 6000 en mogelijk zelfs 5000 pnt.

Kijk ook maar eens goed naar de vol­umes, die nemen de afgelopen dagen fors toe zodat er paniek verkopen aan de gang zijn.

Tadawull All Shares Index

Con­clusie?

Kijk naar die grafieken, en denk aan beurzen die met gelijk­soor­tige beweg­in­gen voor die crash bezig zijn. U weet waarschi­jn­lijk al dat Brazil­ië dicht in de buurt komt, deze index (de Boves­pa) kan snel op een­zelfde manier kan­te­len. Ook is de opval­lende gelijke­nis van deze Brazil­i­aanse index met de Nikkei Index begin jaren 90. Oplet­ten dus. Ook onze index­en in Europa kun­nen door wat voor reden dan ook knap­pen, zelfs als het alle­maal goed lijkt te gaan want wees eerlijk, nooit ging het beter dan nu in Sau­di Ara­bië met de toren­hoge Oliepri­jzen die zelfs op dit moment nieuwe record­pri­jzen bereiken.

Een ver­wit­tigt man is er 2 waard zegt een spreuk, doe er uw voordeel mee.…..

TIP : Rea­geren op dit soort artike­len is alti­jd leuk, dat kan vanaf nu onder­aan deze pag­i­na (onder het artikel) U kunt zich aan­melden en met uw gegevens inloggen en uw reac­tie nalaten.

Guy Boscart
US Mar­kets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.