...

Met onze excuses, Accoona

12 december 2004, 14:28 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)

Met dank aan een alerte lez­er doen we een rechtzetting t.o.v. Accoona. We had­den bij onze prak­tis­che proef over het hoofd gezien, hun artificiële intel­li­gen­tie in te schake­len. Deze blijkt te werken, maar bij nad­er inzien heeft ze toch nog wat bijschol­ing nodig. 


Met onze excus­es, Accoona
Naar aan­lei­d­ing van ons nieuws­bericht Haku­na mata­ta, Accoona!’ van 10 decem­ber ll. maak­te een lez­er ons attent op een onvolledigheid. We had­den een test beschreven, waar­bij we als zoek­term Guy Boscart’ ingaven, zow­el bij Google als bij Accoona. Het resul­taat was op het eerste gezicht zeer ver­schil­lend: Google gaf dadelijk links naar de stichter van US Mar­kets, bij Accoona was dat niet het geval. Wat we had­den over het hoofd gezien, was de artificiële intel­li­gen­tie van Accoona. Die wordt Super­Tar­get genoemd. Die wordt actief zodra je meerdere woor­den als zoek­term intikt. Dat kan een naam zijn zoals in onze test, ofwel een ganse zin. Als je dan de woor­den die je met elka­ar wilt verbinden aan­vinkt (zie voor­beeld hieron­der) en dan klikt op Accoona search’, dan kri­jg je een meer pre­cies antwo­ord. Althans, zo zou het moeten zijn.

In het geval van Buy Boscart’ lukt het aardig. Maar als we ingaven wan­neer is ein­stein geboren?’ en daar­na wan­neer , ein­stein en geboren aan­vink­ten, gaf Accoona toch nog alti­jd geen bruik­baar antwo­ord. Met dezelfde zoek­term wan­neer is ein­stein geboren?’ geeft Google je direct het antwoord.

Probeert u het best zelf maar eens. We her­halen de site: www​.accoona​.com . Wilt u uit­leg over hun Super­Tar­get-sys­teem, kijk dan op http://​www​.accoona​.com/​s​u​p​e​r​t​a​r​g​e​t​.html
We hopen dat we hier­mee het onrecht dat we Accoona hebben aangedaan, hebben recht­gezet. Maar we bli­jven erbij, dat hun zoek­ma­chine nog (heel) wat moet wor­den bijgeschaafd.
US Mar­kets

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.