...

Coca-Cola: not so refreshing

11 november 2004, 17:43 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)

Het nieuws over de Coca-Cola groep is inder­daad not refresh­ing’. De soft­drink-gigant, tot voor kort langs veel kan­ten als koop­waardig aan­bev­olen, heeft plots veel van haar pluimen ver­loren. Een teken aan de wand?
Coca-Cola: not so refreshing
De soft-drink gigant Coca-Cola lijdt de laat­ste weken onder een afne­mende omzet, vooral in de thuis­markt VS.
Op dit ogen­blik (11 novem­ber, 17.35 uur) is de koers van het aan­deel (NYSE: KO) met 1,65% geza­kt tot 40,49 USD. En dit ter­wi­jl aartscon­cur­rent Pep­si (NYSE: PBG) met 0,88% aandikt tot 28,78%.
De reden van de terug­val van KO was, dat de fir­ma haar langeter­mi­jn­vooruitzicht­en voor winst en omzet verlaagde.
Het kon niet slechter aankomen. Het slechte nieuws werd gelanceerd enkele uren voor­dat de nieuwe Coca-Cola CEO, Neville Isdell, zijn maid­en­speech ging houden als nieuwe roer­ganger. De heer Isdell haastte zich dan ook om te zeggen, dat de nodi­ge maa­trege­len waren genomen om een nieuw groeipas in te slaan. 
Maar ondanks de zwakke dol­lar, dus de goed­kopere export­pri­jzen van de donkere en andere limon­ades van de groep, zijn er geen reële vooruitzicht­en dat het beter zal gaan in de VS, Europa (vooral Duit­s­land) en het Verre Oost­en (vooral de Filippijnen).
De investeerders weten dit en ze zijn in jaren niet zo pes­simistisch geweest over de soft­drink-fab­rikant uit Atlanta.
Laat ons hopen dat het­geen gebeurt met Coca-Cola geen indi­ca­tor is voor de VS-economie, want dan zouden Guy Boscarts voor­spellin­gen over Wall Street vlug­ger dan verwacht kun­nen uitkomen.

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.