...

Cijfers consumenten en PMI wisselend

30 november 2004, 17:11 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Cijfers van­daag nogal verdeeld, vertrouwen was zwak ter­wi­jl de PMI sterk was, u ziet hier een overzicht.…

Con­fi­dence zwak, Chica­go PMI sterk:

Deze 2 raporten trokken de nodi­ge aan­dacht van­daag, qua sterk­te ston­den ze lijn­recht tov elka­ar. Het con­sumenten­vertrouwen leverde in gedurende de maand novem­ber, die kwam nu uit op 90.5 vanaf de 92.9 in Octo­ber. De con­sumentenbeste­din­gen waren dan weer sterk te noe­men ter­wi­jl die index niet goed weet welke kant het op moet. De verwacht­ing is dat men wat min­der zal spenderen gedurende de feestda­gen die er aan zit­ten te komen.

De Chica­go PMI man­u­fac­tur­ing viel terug tot 65,2 in novem­ber, dit vanaf de 68,5 in okto­ber. Men had wel reken­ing gehouden met een dal­ing tot 62 zodat het cijfer alsnog mee­viel. Het cijfer was sterk, zeggen economen maar het geeft maar 1 regio weer uit de VS (Michi­gan). De man­u­fac­tur­ing bli­jft sterk maar de markt lijkt daar al op te hebben geanticipeerd.

Fig 1


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.