...

VALLEN EN OPSTAAN

6 november 2008, 18:35 | Guy Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Omhoog, omlaag en wat nu? Even stoom afblazen is momenteel niet meer een paar pro­cen­t­jes maar eerder meer dan 5% … Ook nu weer, maandag en dins­dag was er nog geen vuilt­je aan de lucht maar amper 2 dagen lat­er zien we de mark­ten weer de dieperik induiken … Hoe loopt dat af? En tot waar zakken we terug? .…

PUMP IT UP

De Dow Jones is op weg naar de 8500 pnt om er ter plaatse rust te mak­en, dan zal het neusje weer ruiken uit welke richt­ing de wind komt en dan met ROK­ENDE ban­den die richt­ing weer op top­snel­heid vol­gen.… Dus ja, het zijn lastige beursti­j­den met de nodi­ge rust en durf om op de juiste momenten een punt uit te zoeken om wat te doen. Afgelopen dins­dag was het zover, op de top besloot ik short te gaan en 2 dagen lat­er was het al bin­go met een mooie winst. De markt laat het toe om mooie win­sten te behalen maar aan de andere kan is het een markt waar je moet dur­ven aan te hak­en en dan ook alti­jd in de tegengestelde richt­ing want te laat in een richt­ing stap­pen is dodelijk. Dat was zo rond de bodem en het was net zo bij de top van deze week.

En het kan pijn doen hoor want 2 keer denken en 1 keer twi­jfe­len en we staan al 5% hoger of lager. Men moet snel zijn in deze markt want hij is moeil­ijk, heel moeilijk.

Daarom probeer ik het nog een keer duidelijk te mak­en via deze analyse, en daar kijk ik zoals alti­jd naar de Rode Draad, de Dow Jones. Die lijkt snel terug te willen naar de hogere bodem lijn ofwel sta­tion 3 waar een zaal vol beleg­gers wacht om in te stap­pen. De trein vertrekt daar weer naar het Noor­den, dat is natu­urlijk de bedoel­ing maar het is geen zek­er­heid. Na de tussen­stop kan de trein net zo goed door­den­deren naar het Zuiden maar dat wordt dan een groot dra­ma. Plos willen al die beleg­gers tegelijk uit die trein stap­pen en dan weet u het wel. Oplet­ten dus, en alert bli­jven maar wel je kans gri­jpen met een stop eron­der. Onder die 8500 pnt knallen we meteen zon­der par­don door naar de 7900 pnt en dan komt het PER­SALARM weer boven dri­jven. U weet het wel, elk pro­gramme maakt zwart nog zwarter, En ja, dan zal ik weer moeten waarschuwen voor de toekomst als het door­gaat. U weet dat een Dow Jones onder de 7000 pnt de weg zal ope­nen naar de 3000 pnt en dan weet u ook meteen dat dit economisch bekeken een groot dra­ma is. 

Van­daag hoorde ik dat de mensen nog min­der uren willen werken, wel grap­pig want deze zelfde mensen gaan vol­gend jaar smeken of ze SVP wat meer dan 40 uur mogen werken. Het is zo jam­mer dat meer dan de helft van onze bevolk­ing niet eens door heeft wat eraan zit te komen. Maar, wie niet horen wil zal moeten voe­len. Ik zou het ook graag anders zien.… Dat weet u als lez­er wel …

Dan de ser­vices, we doen er ook nu weer alles aan om een mooie nieuwe instap te vin­den. Wilt u niets mis­sen? Zie dan deze link voor info en inschrijven …

Dow Jones

Guy Boscart
US Markets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.