...

Top nu toch dicht op Wall Street

24 januari 2013, 11:02 | Guy Boscart | leestijd: 5 minuten | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)

Wall Street langs de boven­rand nu, tijd voor een terug­val? De kans daarop wordt met de dag grot­er, alleen er moet een draaipunt komen eerst. We kijken naar de Dow Jones, de Dow Tranpsort en de S&P 500. Ook pak ik de AEX erbij uiteraard …


Wall Street sterk maar meteen ook oplet­ten nu:
De beurzen bli­jven sterk liggen aan de bovenkant, het lijkt erop dat ze niet te krak­en zijn momenteel, elke kleine dip wordt tot nog toe gekocht, GAP‘s vanaf de eerste dag van dit jaar staan nog open. Het is wel een kwest­ie van tijd voor we de eerste opval­lende win­st­ne­min­gen kri­j­gen van dit nog prille jaar, lat­en we zeggen een pro­cent of 2 – 3 vanaf de top­pen min­i­maal. Dat kan voor een nieuw instap­mo­ment zor­gen, maar aan de andere kant zou het net zo goed kun­nen dat de mark­ten voor wat meer gaan om in eerste instantie de GAP‘s te sluiten, al liggen die toch wat ver op Wall Street … In het bij­zon­der is het de Trans­port Index die met een soort blowoff bezig is, een sti­jging van die orde in zo‘n korte tijd­fase met een helling­shoek zo groot is zeldza­am en meteen ook gevaar­lijk. De grafiek toont dat ook aan, het gaat om het kopen om maar niet die helling te onder­breken want als de index dat wel doet is valt die in een behoor­lijk gat zon­der hou­vast tot rond de 5635 en lat­er tot de 5500 pnt. Let wel, dat kan in een snel tem­po gaan gebeuren zodra de index onder de 5700 pnt zakt. In feite een soort zij­den draad­je waar de index zich nu aan vasthoud, als dat breekt zakken we in no time 80 tot 250 pun­ten.

De Dow Jones gaat mee in het kiel­zog van de Trans­port index, dat is meestal zo dat deze 2 elka­ar opzoeken in de richt­ing met vri­jwel alti­jd de Trans­port die lei­der is. Dat de Dow ook zou uit­breken eerst boven de 13.350 en lat­er boven de 13.650 pnt was al duidelijk gezien de nieuwe top­pen bij de Trans­port index. Maar, als zoals hier­boven aangegeven de Trans­port breekt, en we zit­ten kort bij dat punt nu, dan zal de Dow Jones waarschi­jn­lijk gaan vol­gen. Door deze zeldzame sit­u­atie die zich nu aan het vor­men is lijkt het erop dat we op een sessie diep zullen moeten gaan omlaag. Mijn inschat­ting hier­bij is zo‘n 2 a 3% er mogelijk af in 1 sessie zelfs. Een grote cor­rec­tie die mogelijk wel koop­baar moet zijn. We zien wel hoe zich dat de komende dagen zal ontwikke­len, een kleine short om hierop in te speculeren moet denk ik kun­nen. Wel snel zijn als we gaan, en niet voor teveel willen gaan. De Dow tot de 13.500 ongeveer als bodem, de S&P 500 die het met bij­na 1500 pnt op de bor­den ook goed doet kan terug tot de 1465 min­i­maal in deze beweg­ing.

Goed, tot hier Wall Street, wat met de AEX index nu? Bij ons is de markt ook pri­jshoudend tot nog toe, al hebben we hier dagen gezien waar de index in moest lev­eren tegen het einde aan wat op Wall Street niet het geval was. Dat wil meteen ook zeggen dat de AEX wel omlaag wil maar nog niet hoeft mede door de onder­s­te­un­ing die we vanaf Wall Street kri­j­gen. Dus zon­der dat de Dow, S&P 500 en de Dow Trans­port de hand­doek even in de ring gooien kun­nen we hier op zijn minst pri­jshoudend bli­jven bin­nen de range 350 en 354 pnt. Maar aangezien ik een zwieper verwacht op Wall Street zal die 350 het denk ik niet kun­nen houden, dan richt­en we ons het best op de 348 min­i­maal met mogelijkhe­den tot de nieuwe test van de 346 pnt. Het lijkt me een logisch sce­nario voor de AEX zolang we van deze gedachte uit kun­nen gaan. Echter zal er denk ik niet veel meer inzit­ten omlaag vrees ik, maar dat zien we wel als we daar terecht komen. Naar de markt moeten we luis­teren, alti­jd … die zal ons wel vertellen wat er komt … PS: Let ook op de hoge stand van de EUR-USD waar er een cor­rec­tie op kan komen en kijk naar de oplopende Bund Futures de afgelopen dagen. Dat is ook meestal een sig­naal dat de markt toe is aan een terug­val …

Wilt u mee met onze acties?
We proberen goed in te spe­len op wat we verwacht­en met Polleke en Guy Trad­ing, u kri­jgt een SMS en mail om wat te doen indi­en u lid bent van onze ser­vices die u ook in ver­mo­gens­be­heer door ons kan lat­en doen. Nog geen lid? Maar gebruik van onze aan­bied­ing nu … Voor info en details … Schri­jf u in via deze link … Tot lat­er …

Dow Jones:



Dow Jones Trans­port:



S&P 500:



AEX Index:


Guy Boscart
www​.usmar​kets​.nl


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.